به بهانه تولد کارگردان «اجاره نشین ها»
داریوش مهرجویی،ادیب فیلمساز
مهرجویی با ادبیات گره خورده است وعلیرغم اقتباسهای متعدد، همواره حضور خود را با عنوان یک فیلمساز مؤلف تثبیت کرده است.
سانسور و خودسانسوری آنچه هستیم و آنچه دوست داریم باشیم
برای حذف سانسور، باید از خودمان بیاغازیم؛ کجای زندگی مان دچار خود سانسوری شده ایم؟
درنگی برفیلم سینمایی «متری شش ونیم»
حرکت در سطح
تولید فیلم هایی همانند«متری شش ونیم» تابع نظام تهیه کنندگی وسرمایه های کلان است و این طریق اگر برای روستایی قبل از ۳۰ سالگی طی شده است،امکان دارد برای دیگران هیچ گاه طی نشود.
ستایش افراطی از «سرخپوست»
سینمای ایران از آن همه شکوه سینمایی خصوصا دهه ۶۰ ونیمه اول دهه ۷۰ دور افتاده و از فرط کمیت فیلم خوب، روبه ستایش گاها افراطی «سرخپوست» آورده است.
ساخت مستند «گزارش یک سیل» با کارگردانی حبیب باوی ساجد
حبیب باوی ساجد فیلم مستند بلند «گزارش یک سیل» را درباره بحران وقوع سیل در خوزستان کارگردانی میکند.
یاد داشت حبیب باوی ساجد برای پایان ساخت فیلم «سامی»
نه ادعای جابه جایی سینما را داریم و نه خلق چرخ از نو
فیلمی که در آن دوشادوش یک گروه هم دل، نه ادعای جابه جایی سینما را داریم و نه خلق چرخ از نو!!
«سامی» نخستین فیلم عربی خوزستانی سینمای ایران آماده نمایش شد
فیلم سینمایی «سامی» با کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیهکنندگی محبوبه هنریان، به عنوان نخستین فیلم عربی خوزستانی در تاریخ ۱۲۰ ساله سینمای ایران؛ پس از یک سال مراحل تهیه و تولید، آماده نمایش شد.