بعدی
like

جشنواره «فیلم شهر» یا سطل زباله ای بزرگ و دهان گشاد؟!

‏. ‏(‏۲۷-‏تیر-‏۱۳۹۸)

برطرف کردن مشکلات عدیده شهری مهم تر است یا سینما؟شمایی که دم از سینما و حمایت از جشنواره کذایی «فیلم شهر» می زنید،اصلا می دانید که قشر ضعیف و حتی متوسط جامعه،به دلیل ناتوانی مالی قدرت خرید حتی یک بلیت سینما را نیز ندارند؟

آرت کافه،سعیداوحدی ریس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: اگر ما اصرار به برگزاری جشنواره هفتم داریم، به دلیل نیاز جامعه به سینماست. امروز درکشورهای توسعه یافته میلیاردها دلار برای پویا نگاه داشتن سینما صرف می کنند.


یادداشت سعیداوحدی   سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گورخواب کارتن خواب کن تصویر شهر شورای شهرتهران جشنواره فیلم شهر @nasrodinmolla

ملانصرالدین:جناب اوحدی که تکیه برجایی زده اید که هیچ از آن نمی دانید و حق شما نبود و نیست!متنی که برای تان نوشته اند و شما خوانده اید،هیچ ربطی به شهرداری تهران و جهان ندارد،درباره بخشی از سینماست!
دم از نیاز جامعه می زنید؟نیاز جامعه چیست؟شما از نیاز جامعه هیچ نمی دانسته و نمی دانید که نیاز جامعه مردم گرفتار ایران را که با هزار مشکل روزانه دست و پنجه نرم می کنند،سینما می دانید!آیا جلوگیری از یخ زدن کارتون ها خواب ها در سرمای استخوان سوز زمستان نیاز مبرم است یا سینما؟ دستگیری از کودکان و پیران آشغالگرد برای شهرداری تهران اولویت است یا سینما؟ای کاش مقداری از این پول های بیت المال را که به سطل زباله بزرگ و گشاد جشنواره «فیلم شهر» ریخته و می ریزید،در سطل های آشغال سطح شهر و حاشیه های آن می ریختید تا آشغالگرد ها با آن نانی جوین به کف آورده و شکم همیشه گرسنه شان را برای لحظه ای سیر می کردند!
برطرف کردن مشکلات عدیده شهری مهم تر است یا سینما؟شمایی که دم از سینما و حمایت از جشنواره کذایی «فیلم شهر» می زنید،اصلا می دانید که قشر ضعیف و حتی متوسط جامعه،به دلیل ناتوانی مالی قدرت خرید حتی یک بلیت سینما را نیز ندارند؟دو سوم مردم این مملکت و شهر تهران بزرگ را مردم ندار و گرفتار تشکیل داده اند،شما فقط یک سوم آن را می بینید که از امثال شما،اعضای شورای شهر،دبیر جشنواره و گروهی مرفه بی درد دیگر تشکیل شده است؟همه امکانات باید برای شکم سیران جامعه باشد؟پس تکلیف گرسنگان چیست؟گورخواب ها و بدتر از آنان حق حیات ندارند؟
اگر جزو دسته شکم سیران بی درد نبودید،هرگز بر زبان نمی آوردید که اصرار به برگزاری جشنواره «فیلم شهر» دارید!
می دانید با پولی که تا کنون خرج این جشنواره بی هویت و تبلیغاتی شده،چه جان هایی را می شد نجات داد و چه گرسنه هایی را برای مدتی سیر؟ در جشنی که برگزار شد و شما نیز با غرور در آن سخنرانی کردید،چند نفر از مردم گرسنه و گرفتار یا حتی عادی شرکت داشتند تا پشت آن میزها بنشینند و از آنان نیز پذیرایی شود؟هیچ!
شما گفته اید که درکشورهای توسعه یافته میلیاردها دلار برای پویا نگاه داشتن سینما صرف می شود،بله صرف می شود،نه اینکه هدر برود!
آیا این میلیاردها دلار از جیب مردم بدبخت بیرون کشیده شده است یا صاحبان کمپانی های فیلمسازی آن را هزینه کرده اند؟آنانی که در صنعت سینما سرمایه گذاری می کنند،مطمئن باشید چندین برابر آن را به دست آورده و می آورند!
کدام شهرداری در جهان از شکم مردم گرسنه اش زده و خرج یک جشنواره بی خاصیت کرده و می کند؟آری شهرداری شهر «کن» نیمی از بودجه این جشنواره جهانی و معظم را می دهد،اما در قبال آن به خاطر حضور توریست ها،چندین برابر آن را به دست می آورد.هم درآمد کسب می کند و هم وجهه فرهنگی.جشنواره «فیلم شهر» شما چقدر برای تان توریست جلب کرده است؟چه دستاورد فرهنگی برای مردم تهران و سینمای ایران داشته؟
شما و کسانی که این گونه متن ها را برای شما و دبیر همیشه تازه کار جشنواره «فیلم شهر» نوشته اند از سینما حداقل های آن را نیز نمی دانید.
جناب اوحدی،شما شخصی را مسوول سازمان پولدار تصویر شهر کرده اید که هیچ رد پای مثبتی از خود در پست های پیشین بر جا نگذاشته است!شما اگر سینما شناس و مدیر فرهنگی بودید،هرگز چنین شخصی را در این پست نمی نشاندید،هرچند می دانیم به شما تحمیل شده است!
نه فقط شما،پیش از شما نیز روسای اسبق و سابق سازمان فرهنگی-هنری شهرداری،افراد کارنابلد را بر مسند موسسه تصویر شهر نشاندند که میلیاردها پول بی زبان مردم گرفتار و ندار را هدر یا به تاراج دادند!
جناب اوحدی،این بار اگر درباره سینما خواستید سخنرانی کنید،لااقل بدهید متن آن را کسی بنویسد که با سینمای ایران و جهان کمی آشنا باشد.
معلوم نیست این سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، چه تافته جدابافته ای است که اعضای پر ادعای شورای شهر نیز بر آن تسلطی نداشته و ندارند!