بعدی
like
محمداسماعیل سعیدی:

کمیسیون فرهنگی به دنبال ایجاد محدودیت برای شبکه‌های مجازی نیست

‏. ‏(‏۷-‏مهر-‏۱۳۹۷)

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها» در کمیته فضای مجازی کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: کمیسیون فرهنگی به دنبال ایجاد محدودیت برای شبکه‌های مجازی نیست.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،محمداسماعیل سعیدی با اشاره به برگزاری سومین جلسه کمیته تازه تشکیل فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس، توضیح داد: از آنجا که فضای مجازی در بخشی از مسائل یله و رها مانده است همچنین حواشی، حرف‌ها، حدیث‌ها، موافقت‌ها، مخالفت‌ها و کش‌مکش‌های بسیاری دراین خصوص میان افراد تاثیرگذار و جناح‌های سیاسی دیده می‌شود، کمیته «فضای مجازی»کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور حل و فصل مشکلات پیرامون این مهم طرحی را باعنوان «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها» در دست تدوین قرار داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از مسوولان مرتبط با فضای مجازی به کمیته در سه جلسه برگزار شده کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: نگرانی‌ها، خلاء‌های قانونی و انتظارات مسوولان و مردم در این جلسات مطرح و در نهایت مقرر شد با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس نقطه‌نظرات جمع‌بندی و نتیجه را به کمیته اعلام کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بخشی از این طرح را ارائه و ماده اول آن شامل تعارف و اصلاحاتی همچون تعاریف مرتبط با شبکه مجازی، شبکه مجازی ملی و... در کمیته مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در جلسات آتی مواد دیگر این طرح بررسی خواهد شد.

سعیدی با تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی به دنبال ایجاد محدودیت برای شبکه‌های مجازی غیربومی نیست، اضافه کرد: معتقدیم ایجاد محدودیت فرصت بیشتری را در اختیار شبکه‌های خارجی قرار می‌دهد بنابراین باید در تقویت شبکه‌های داخلی ممارست ورزید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چهارچوب‌های حمایت از شبکه‌های داخلی در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا تمامی سنین نمی‌توانند به راحتی به محتوای کامل شبکه‌های مجازی دست پیدا کنند و استفاده از آنها رده‌بندی سنی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ساماندهی شبکه‌های مجازی و کم کردن آسیب‌های‌شان را دو هدف اصلی کمیته مجازی کمیسیون فرهنگی از دنبال کردن «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها» عنوان کرد.