بعدی
like
احد آزادیخواه:

فیلم مناسب سن کودک و نوجوان در سینمای ایران وجود ندارد

‏. ‏(‏۱۴-‏مهر-‏۱۳۹۷)

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از سهم اندک سینمای کودک از اکران، عدم توجه کافی به رده‌بندی سنی در تولیدات سینما و تلویزیون را خلایی بزرگ دانست.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،احد آزادی خواه عدم توجه کافی به رده بندی سنی در تولیدات سینما و تلویزیون را خلائی بزرگ دانست و گفت: اگر به دنبال مبارزه و مقابله با کمپانی های مسموم و خطرناک سینمای دنیا هستیم باید در کنار توجه به کیفیت تنوع در تولیدات نیز مورد توجه قرار گیرد.


سینما  کمیسیون  فرهنگی  مجلس   سینمای کودک اکران   تلویزیون

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به سینمای کودک و نوجوان آن گونه که باید پرداخته نشده و مغفول و مهجور مانده است، افزود: برای ایجاد رابطه تنگاتنگ میان کودک و سینما و تربیت صحیح فرزندان دریچه و درگاهی را در صنعت سینما به صورت ویژه مخصوص کودک و نوجوان ایجاد کرد.

وی با یادآوری برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: آثار مناسبی از کشورهای مختلف در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود و باید در جهت ارتقای کیفیت و رونق آن گام جدی برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد علت بی توجهی به سینمای کودک و نوجوان، افزود: برخی تصور می کنند تولید فیلم در حوزه کودک و نوجوان صرفه اقتصادی ندارد بنابراین در این حوزه به صورت محدود و انگشت شمار، فیلم بلند داریم.

آزادی خواه یادآور شد: سینماگران باید به این باور برسند که از آثار سینمای کودک استقبال زیادی می شود و توسعه اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، از سهم اندک و ناچیز سینمای کودک از اکران انتقاد کرد و گفت: کیفیت تولیدات مناسب است، اما متاسفانه از لحاظ کمیت با مشکل مواجه است و باید تولید آنها افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فیلم مناسب سن کودک و نوجوان در سینمای ایران وجود ندارد بر لزوم رده بندی سنی برای برخی فیلم ها تاکید کرد و افزود: برخی از برنامه ها و فیلم های تلویزیون و سینما مناسب سن کودکان و نوجوانان و نیستند و تاثیرات سویی را بر روح و روان کودکان به جا می گذارد، بنابراین نیاز است برنامه های مناسبی متناسب با سن آنها تولید شود.