بعدی
like
با بازی حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی

تولید سریال «جلال» در آذربایجان شرقی آغاز شد

‏. ‏(‏۱۴-‏مهر-‏۱۳۹۷)

مرحله اول تولید سریال تاریخی «جلال» تنها مجموعه تلویزیونی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور از پنجشنبه دوازدهم مهر، با کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی مهدی کریمی در روستای دارانداش از توابع شهرستان مرند کلید زده شد.

به گزارش آرت کافه،مهندس صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه و گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند از آغاز تولید این سریال بازدید کردند.


تلویزیون  جلال  حمیرا ریاضی  عمار تفتی  هادی افتخارزاده  مهران رجبی  رضا آبپاک  ثنا پورسعیدی  کامیار شکیبایی

حسن نجفی کارگردان سریال جلال درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: سریال تاریخی جلال سال های ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۶ شمسی را به نمایش می گذارد و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها پوشش خواهد داد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، فیلم برداری «جلال» سه ماه به طول خواهد انجامید و کار تدوین و آماده سازی فیلم همزمان با فیلمبرداری اجرا می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در بازدید از روند تولید این سریال گفت:«جلال» تنها سریال با موضوع انقلاب اسلامی است که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تولید می شود.

مهندس مرتضی صفری افزود: در این سریال ضمن مروری بر امور و اتفاقات دوران ستمشاهی ، به مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده است، پرداخته می شود.

این مجموعه در ۱۱۰ لوکیشن مختلف تصویربرداری می شود و ۲۰۰ بازیگر اعم از بازیگران ملی و منطقه ای به ایفای نقش در آن خواهند پرداخت.

امام جمعه شهرستان مرند نیز تولید چنین سریال هایی را لازم و ضروری دانست و گفت: روحیه، انگیزه، عشق و علاقه عوامل فیلم برای تولید چنین سریالی بسیار بالا بوده و کمبود امکانات و تجهیزات نتوانسته بر روحیه آنها تاثیر منفی داشته باشد و همه سعی دارند ایران و انقلاب را به بهترین وجه به نمایش در آورد.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: تولید چنین آثار تاریخی برای نشان دادن مبارزات علیه رژیم پهلوی برای نسل جوان امری مهم است تا جوانان با مشاهده گوشه ای از مبارزات پدران و مادران خود برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیشتر از گذشته با همت و علم خود این انقلاب را در سطح جهان شناخته تر و پاینده تر نگاه دارند.

سریال «جلال» محصول امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آذربایجان است و بازیگرانی چون حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، ثنا پورسعیدی، کامیار شکیبایی، فاطمه شکری، حامد منافی و... در آن به ایفای نقش می پردازند.

این سریال تاریخی قرار است در ایام دهه فجر امسال از یکی از شبکه های سراسری و شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی پخش شود .

نویسنده این سریال امیر حسین ثروتمند، مدیر تصویربرداری حمید مهر افروز، تدوینگر سالار حیدرنژاد، صدابردار اصغر آبگون و چهره پرداز آن مجید اسکندری است.