بعدی
like
رییس سازمان صدا و سیما در دیدار با معاون رییس جمهور ترکمنستان عنوان کرد:

ساخت سریال های تلویزیونی مشترک

‏. ‏(‏۱۳-‏مهر-‏۱۳۹۷)

رییس سازمان صدا و سیما در دیدار با معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه تاکید کرد :برای ساخت سریال های تلویزیونی مشترک آمادگی کامل داریم تا با محور مشترکات فرهنگی ، تولیدات موثری داشته باشیم.

به گزارش آرت کافه،دکتر علی عسکری در دیدار با بهارگل عبدی وا به گنجینه اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت:چه شخصیت های بزرگی که ایرانی هستند و ترکمن هم هستند مثل ابوسعید ابوالخیر که در ایران شهرت فراوان دارد و مقبره اش هم اینجاست یا مختوم قلی خان که یکی از استوانه های هویتی ترکمنستان است و اشعار او آوازه فراوانی دارد و بسیار عمیق و متعالی است اینها و صدها نمونه دیگر مثل اینها می توانند دست مایه کارهای فرهنگی و هنری مشترک بسیاری باشد.


تلویزیون   مختوم قلی خان  ابوسعید ابوالخیر ایران ترکمنستان

رییس رسانه ملی تولید فیلم های تلویزیونی ، سینمایی و مستند را از دیگر راه های تقویت تعاملات فرهنگی دانست و تصریح کرد :صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب خود در همه زمینه ها از فنی گرفته تا تولید فیلم و سریال را در اختیار کشور دوست و همسایه ترکمنستان قرار دهد.

وی افزود :ما می توانیم در دانشگاه صدا وسیما هم برای نیروی انسانی شماره دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کنیم تا نیروی متخصص در همه زمینه ها داشته باشید.

رییس سازمان صدا و سیما به جنگ رسانه ای نظام سلطه علیه فرهنگ منطقه اشاره و تاکید کرد :درست است که کار توسعه و تقویت اقتصاد مهم است، اما مهم تر از آن در شرایط کنونی کار فرهنگی و رسانه ای خوب و موثر است که قطعا با همکاری های منطقه ای و از سوی کشورهای با فرهنگ مشترک به نتیجه خواهد رسید.

رییس سازمان صدا و سیما در پایان از تلاش های
عبدی وا برای برگزاری موفق پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ای بی یو ) قدردانی کرد.

معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه نیز در این دیدار با تشکر از پیشنهادات موثر دکتر علی عسکری گفت :ما در اینجا دانشکده فرهنگ و رسانه را داریم و می توانیم از میان دانشجویان، برگزیدگان را برای دوره های مختلف به دانشگاه صدا و سیمای ایران اعزام کنیم و این پیشنهاد بسیار خوبی است.

بهارگل عبدی وا همکاری تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ و رسانه را مهم توصیف کرد و افزود:باید هرچه زودتر همکاری های مشترک در این زمینه را آغاز کنیم و برنامه ریزی دقیقی برای ترتیبات آن داشته باشیم .
وی سابقه تاریخی همکاری های دو کشور را بسیار عمیق خواند و تاکید کرد :زمینه های همکاری بسیار است و ما باید از آنها به درستی استفاده کنیم.