بعدی
like
اتفاقات سینمایی و هنری که فقط در ایران رخ می دهد !

انفجار بنیاد فارابی،بستن خانه سینما،گل گرفتن در شورای صنفی نمایش و...

‏. ‏(‏۱۳-‏مهر-‏۱۳۹۷)

بنیاد فارابی برای یک بار هم که شده،اثر یکی از فیلمفارسی سازان قدر و بی ادعا را به آکادمی اسکار معرفی کند.

آرت کافه-سیدرضااورنگ:هنرمندان و کسانی که در ساحت هنر نفس می‌کشند و قدم می‌زنند،باید افرادی باشند،حلیم،سلیم،حکیم و رحیم تا بتوانند به حیات خود در این باغ دلفریب ادامه دهند.بی‌شک افرادی که از این دایره خارج هستند جایی در این دشت سرسبز ندارند.


سینما حلیم سلیم حکیم   رحیم خانه سینما بنیاد فارابی شورای صنفی نمایش اصغر فرهادی اسکار

برخورد قهری و بگیر و ببند جایی در ذهن و روح هنرمند ندارد،کسانی که دارای روحیه حذفی و بزن‌بهادری هستند،هرچند خویش را هنرمند بدانند،اما نیستند،زیرا خود خوانده‌اند!
برخی از آقایان و خانم‌ها گویی فراموش کرده‌اند که سینما نیز هنر محسوب شده است،برای همین آن را هنر هفتم می‌دانند و می‌خوانند.بنابراین پاچه ورمالیدن و پاشنه ور‌کشیدن جایی در این عرصه نداشته و ندارد.
آنانی که پای تخریب دارند و دست بزن،مسیر را اشتباهی آمده‌اند،لطفا بیش از این سردرگم نشده زود از راهی که آمده‌اند بازگردند.این ،هم برای شما بهتر است،هم برای سینما و هم برای کل کائنات.

مردم تمام دنیا پشت هم درمی آیند و هرکدام گوشه کاری را در دست می‌گیرند تا کشورشان و هنرش پیشرفت کرده و سری بین سرها درآورد،در مملکت ما همیشه و در هر زمینه‌ای معکوس عمل می‌شود.هرکس می‌خواهد کمی پیشرفت کرده و نام ایران را پرآوازه کند،سریع پوست خربزه‌های آنچنانی زیر پایش می‌اندازند تا نه تنها زمین بخورد،بلکه درجا سقط شود.

در این مملکت دیده نشد جشنواره و مسابقه‌ای راه بیفتد و صدای اعتراضی بلند نشود!چرا در جشنواره‌های کشورهای صاحب سینما این اتفاق نمی‌افتد یا کمتر رخ می‌دهد؟برای اینکه آنها به پیشرفت هنر مملکت خویش نگاه می‌کنند،نه خودشان.فقط در ایران است که همه به‌اصطلاح هنرمندان دوست دارند برای هر دسته‌گلی که به آب می‌دهند،غرق در جایزه‌شان کنند و برای شان سوت بکشند و کف بزنند! اگر هنرمندان بزرگ دنیا،به‌خصوص سینما دربند سوت و کف بودند، به‌جایگاهی که الان رسیده‌اند نمی‌رسیدند.

عده‌ای در سینمای ایران که هنوز یادگار کلاه‌مخملی‌ها را یدک می‌کشند،با کوچک‌ترین مسئله‌ای نوچه‌ها را جمع کرده و نفس‌کش می‌طلبند!اگر سازمانی یا سینمایی دوست نداشت فیلمی را نمایش دهد یا مخالف نظر برخی عمل کند، نباید لشگر کشی کرد و قمه در دست گرفت!مگر هنرمند می‌تواند چنین عمل کند؟!هنرمند هنرمندانه عمل می‌کند،نه جاهلانه.هنرمند منطق دارد و زبانی که می‌تواند بدترین موارد را هنرمندانه بیان کند.

کسی که منطق دارد و روحیه هنرمندی،محال است عربده بکشد، در کوچه‌بازار چرخ زده و نفس‌کش بطلبد.چرا باید به‌جای اعتراض هنرمندانه و پیگیری قانونی،بی‌منطق عمل کرده و دست به اقداماتی چون: بستن خانه سینما،پیشنهاد منفجر کردن بنیاد فارابی،آتش زدن سینماها،حمله به شهرداری،حوزه هنری ،گل گرفتن در شورای صنفی نمایش و غیره زد؟!خودتان کلاه تان را قاضی کنید،کسی که ادعای هنر دارد چنین عمل می‌کند؟!

پیشنهاد می‌شود بنیاد فارابی برای یک بار هم که شده اثر یکی از فیلمفارسی سازان قدر و بی ادعا را به آکادمی اسکار معرفی کند،بی‌شک نه تنها جایزه اول بهترین فیلم خارجی زبان را به دست خواهد آورد،بلکه آکادمی قوانین خود را نیز به‌سرعت تغییر داده و جایزه اصلی را به صاحب این فیلم خواهد داد!زیرا آنانی که باید به فیلم امتیاز دهند هر چه به زوایای مختلف فیلم نگاه می‌کنند،چیزی سر در نمی‌آورند،بنابراین فکر می‌کنند این فیلمفارسی تحولی در جهان سینما ایجاد کرده و ژانر جدیدی آفریده و با افتخار اسکار بهترین فیلم را به تهیه‌کننده بی‌ادعای این فیلمفارسی می‌دهند،احتیاجی هم به لابی ریاست سازمان سینمایی نیست!
شما فیلم‌های اصغر فرهادی را فرستادید،آنها زبان فیلم را فهمیدند و جایزه دادند،حالا فیلمی را بفرستید که نفهمند و جایزه دهند!