بعدی
like
اصغرمسعودی نشست کمیسیون فرهنگی را تشریح کرد:

انتقاد نمایندگان از سهم ۰/۶ درصدی فرهنگ از بودجه سالانه

‏. ‏(‏۱۵-‏مهر-‏۱۳۹۷)

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه گزارشی در خصوص بودجه فرهنگی کشور در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: نمایندگان نسبت به سهم ۰/۶ درصدی فرهنگ از بودجه سالانه انتقاداتی مطرح کردند.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،اصغر مسعودی در تشریح نشست یکشنبه ۱۵ مهرماه کمیسیون فرهنگی مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون معاون پارلمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از بودجه فرهنگی کشور ارائه کرد و نمایندگان مجلس نیز در همین محور نقطه نظرات خود را بیان کردند.


فرهنگی پژمانفر  مشهد   صباغیان   مهریز   بافق

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم بخش فرهنگ از بودجه کلی کشور بسیار ناچیز است که این موضوع مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت، افزود: همچنین سرانه فرهنگی کشور هم ۱۳۳ تومان است که در مقایسه با بخش‌های دیگر بسیار کم است.

وی تصریح کرد: بودجه‌ فرهنگی کشور در قیاس با سایر کشورها نیز بسیار ناچیز است که این رقم نیاز به بازنگری دارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: همچنین مباحثی تخصصی درباره حذف جدول ۱۷ و ارتباط آن با بودجه‌‎های فرهنگی نیز مطرح شد که بر بازنگری کارشناسی در این حوزه تأکید شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین ملی یا منطقه‌ای بودن سئوال برخی نمایندگان در نشست امروز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه سئوالات به صحن مطرح شد که سئوال پژمانفر نماینده مردم مشهد و صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق ملی تشخیص داده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس شد.