بعدی
like
محمد مهدی حیدریان:

دستمزد بازیگران باید براساس رتبه، اقتصاد سینما، هزینه و سرمایه فیلم تعیین ‌شود

‏. ‏(‏۱۹-‏مهر-‏۱۳۹۷)

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه دستمزدهای بازیگران با تحقق نظام تهیه‌کنندگی قاعده‌مند خواهند شد، گفت: تا آخر سال جاری وضعیت تهیه‌کنندگان با این نظام‌نامه تطبیق نهایی داده می‌شود و با اجرای آن بازیگر نمی‌تواند قیمت‌های غیرمعقول بدهد.

به گزارش آرت کافه،به نقل از خانه ملت،محمدمهدی حیدریان با اشاره به انتقادهای پیرامون دستمزدهای نجومی بازیگران سینما و افزایش این دست‌مزدها به دنبال گرانی دلار و ناتوانی تهیه‌کننده داخلی در تولید، گفت: اگرچه دستمزد حِرَف مختلف در کشور متفاوت است، اما باید پشت این دستمزدها منطق وجود داشته باشد، برای داشتن منطق نیز باید ابتدا ،اقتصادی آن فعالیت مدنظر قرار گیرد، اقتصاد و بازگشت سرمایه سینمای ایران ظرفیت مشخصی دارد لذا نباید هزینه تمام شده یک فیلم به بازگشت سرمایه آن غلبه پیدا کند.


سینما دستمزد  بازیگران   رتبه  اقتصاد سینما  هزینه   سرمایه  فیلم محمدمهدی حیدریان

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با تاکید بر اینکه تمامی این اصول با داشتن نظام منسجم تهیه‌کنندگی محقق خواهد شد به همین دلیل این نظام تهیه حدود سه هفته گذشته به نتیجه رسید، توضیح داد: نظام تهیه‌کنندگی با همکاری و مشورت تهیه‎کنندگان تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است و هرچه سریع‌تر در صنف تهیه‌کنندگی قوام و شکل بگیرد مشکلات فوق نیز برطرف خواهد شد.
با اجرای نظام‌نامه تهیه‌کنندگی بازیگر نمی‌تواند قیمت‌های غیرمعقول به تولیدکننده بدهد چراکه با محدودیت ازسوی صنف رو به رو می‌شود.

حیدریان با تاکید بر اینکه تهیه‌کنندگان خود موظف به اعمال این نظام‌نامه هستند و اگر به هر دلیل حاضر به پرداخت پولی خارج از عرف شوند خود متضرر خواهند شد، اضافه کرد: از این پس هر پروانه ساختی صادر شود براساس این نظام‌نامه ارزیابی خواهد شد و با اجرای نظام‌نامه تهیه‌کنندگی بازیگر نمی‌تواند قیمت‌های غیرمعقول به تولیدکننده بدهد چراکه با محدودیت ازسوی صنف رو به رو می‌شود.

وی توضیح داد: از این پس بازیگر نمی‌تواند قیمت‌های غیرمعقول به تهیه‌کننده داده و آن‌ها را در منگه قرار دهند ،چراکه در این صورت با محدودیت ازسوی صنف رو به رو خواهند شد، سهم بردن بازیگر از فروش مذموم نیست ،اما در تمام دنیا دستمزد بازیگران براساس رتبه و درجه خودشان، اقتصاد سینما، هزینه و سرمایه فیلم تعیین می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری خبر داد: احتمالا تا آخر سال جاری وضعیت تهیه‌کنندگان موجود با نظام‌نامه جدید تطبیق نهایی داده خواهد شد و این نظام می‌تواند پایه و اساس شکل‌گیری مابقی نظام‌ها در صنعت سینما شود.