بعدی
like
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

۴۰ سال پس از انقلاب مشخص نیست موسیقی جزو مسائل فرهنگی است یا خیر؟!

‏. ‏(‏۱۷-‏مهر-‏۱۳۹۷)

اصغر مسعودی با بیان اینکه لابی‌گری‌ برای دریافت بودجه بیشتر درصورت عدم تقسیم بودجه فرهنگی براساس معیارهای مشخص ادامه خواهند داشت، گفت: شفافیت و پاسخگویی هر دستگاه در قبال بودجه دریافتی بسیار مهم است.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه عملکرد مسوولان در حوزه فرهنگ طی ادوار مختلف پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی قابل قبول نیست، عنوان کرد: اساس شکل‌گیری، حیات و استقلال یک ملت بر مبنای فرهنگ آنها است، لذا اگر در حوزه فرهنگ به تناسب و اهمیت آن بودجه‌ریزی شود بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... کاهش پیدا خواهد شد.


موسیقی کمیسیون فرهنگی مجلس اصغر مسعودی

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اهمیت فرهنگ در جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: متاسفانه بودجه فرهنگی کشور نسبت به بودجه کل کشور صرفا رقمی حدود یک و دو دهم و نسبت به بودجه عمومی کشور نزدیک به ۴درصد است که نشان از بی‌اهمیتی مسائل فرهنگی در کشور دارد.

وی ریشه تمامی مشکلات اقتصادی همچون ارز، سکه، مسکن و خودرو و... در این روزها را فرهنگی دانست و افزود: از یک طرف بودجه فرهنگی محدود و از طرف دیگر از تمام ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده نمی‌شود.

مسعودی با طرح مثالی دراین خصوص ادامه داد: به‌عنوان مثال در حالی ۳۷ هزار ساختمان اداری دولتی در کشور وجود دارد که حدود ۲۰ درصد از آنها قابل استفاده نیست، لذا اگر بتوان از این ساختمان‌های اداری بلااستفاده که متعلق به بیت‌المال و مردم است استفاده مفید کرد بسیاری از بسترهای فرهنگی فراهم و مشکلات زیرساختی برطرف خواهند شد.

وی با اعتقاد بر اینکه برنامه‌ریزی بودجه‌ای در حوزه فرهنگ باید براساس معیارها باشد، اما اکنون معیاری برای تقسیم بودجه‌ نداریم، افزود: اگر براساس معیارهای مشخص بودجه‌های فرهنگی تقسیم نشود لابی‌گری‌ و چانه‌زنی‌ برای دریافت بودجه بیشتر در این تقسیم به شدت تاثیرگذار خواهند شد و مسیر بودجه فرهنگی را تحت‌شعاع خود قرار می‌دهند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت و پاسخگوی هر دستگاه فرهنگی در قبال بودجه دریافتی بسیار مهم است، گفت: اگر این موارد رعایت شوند می‌توانیم در مسیر کیفیت بخشی به نحوه تخصیص و دخل و خرج بودجه‌های فرهنگی گام موثر برداریم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در ادامه تصریح کرد: ۴۰سال از انقلاب گذشته و هنوز مشخص نیست هنری همچون موسیقی جزو مسائل فرهنگی است یا خیر؟ ضمن آنکه همچنان برخی آن را ضدفرهنگ و برخی دیگر نظر مخالف با این تفکر دارند.