بعدی
like

نمایش و نقد دو مستند هادی آفریده در کانون فیلم سینماحقیقت

‏. ‏(‏۹-‏تیر-‏۱۳۹۸)

برنامه‌ این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد دو فیلم مستند هادی آفریده با عناوین «صف سلام» و «باغ‌های گمشده» اختصاص یافته است.

به گزارش آرت کافه،این دو اثر مستند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۱۰ تیرماه ۹۸ در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور هادی آفریده (کارگردان)، ناصر صفاریان (مسوول نمایش و نشست فیلم‌ها) و اردوان وزیری (منتقد مهمان) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


سینما  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  سینماحقیقت   هادی آفریده    صف سلام     باغ‌های گمشده

مستند «صف سلام» در مدت زمان ۲۹ دقیقه، داستان کشف و مرمت یک نقاشی دیواری بزرگ که به دوران حکومت فتحعلی شاه قاجار بازمی‌گردد را روایت می‌کند تا مخاطبان را با بخشی از فرهنگ و تاریخ اجتماعی و سیاسی حکومت قاجارها در ایران آشنا کند.

مستند نیمه‌بلند «باغ‌های گمشده» نیز به معرفی مهم ترین باغ‌های تاریخی تهران و تاثیرات مثبت باغ‌ها در پایداری محیط زیست این شهر می‌پردازد. این فیلم روند تخریب تدریجی باغ‌های بزرگ تهران در ۲۰۰ سال گذشته تا امروز را بررسی می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه (۱۰ تیر) به کانون فیلم «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.