بعدی
like
برای سالروز آغاز جنگ تحمیلی

مردان مرد

‏. ‏(‏۳۰-‏شهریور-‏۱۳۹۸)

این مردان مرد، مردانی بودند و هستند که هرگز تن به ذلت نداده و با جان خویش آن را ثابت کردند. هرگز مردم خویش را به خودی و غیر خودی تقسیم نکرده و نمی کنند،آنان از همه مردم خویش دفاع کررده و می کنند و کاری به اعتقاد و افکارشان نداشته و ندارند

آرت کافه-سید رضا اورنگ:در طول تاریخ بشر، همواره مردانی بوده اند که با فداکاری و ایثار از دین، میهن و مردم خویش دفاع کرده اند. این مردان، ایمانی قوی، قلبی بزرگ و دلی مهربان داشته و دارند که عروس دنیا آنان را هرگز نفریفت و نمی فریبد. در کشور پهناور و بزرگ ایران نیز چنین مردانی همواره وجود داشته و خواهند داشت. پس از حمله دشمن بعثی به خاک کشور و شروع دفاع مقدس ایرانیان مسلمان، مردان مردی قد علم کردند که در تاریخ هیچ کشوری نمونه آنان دیده نشده و نخواهد شد. مردان مردی که از روی مین ها عبور کرده و با فدای جان خویش دشمن را خوار کردند.
مردان مردی که خاکریزهای دشمنان را با شجاعت تمام و ایمان تام، یکی یکی فتح کرده و پرچم خوشرنگ ایران را برفراز آنها به ترقص در آوردند.
مردانی مردی که بدون چشمداشت و با تمام وجود به دفاع تمام قد از سرزمین مقدس شان پرداختند تا گزندی به مردم شان نرسد و نقطه ای از خاک وطن شان به تاراج نرود.
این مردان مرد، مردانی بودند و هستند که هرگز تن به ذلت نداده و با جان خویش آن را ثابت کردند. هرگز مردم خویش را به خودی و غیر خودی تقسیم نکرده و نمی کنند،آنان از همه مردم خویش دفاع کررده و می کنند و کاری به اعتقاد و افکارشان نداشته و ندارند
نشان شهادت بالاترین و تنها نشانی بود که می شد و می شود به این آیه های شجاعت و معرفت هدیه داد که خداوند رحمان این نشان گرانقدر را بر سینه های ستبرشان نصب کرده و می کند. جز خداوند کسی قدر این مردان مرد را ندانسته و نخواهد دانست. ای کاش قدرشناس بودیم و قدر این مردان مرد را می می دانستیم. امروزه عده ای، با ناجوانمردی و بی رحمی ،دلاوری های آنان را زیر سوال می برند. برخی از کسانی که به واسطه فداکاری این دلاور مردان توانسته اند برای خود حرفه ای هنری دست و پا کنند، نه تنها با هنر خود از این شیرمردان تقدیر نمی کنند، بلکه برای خوشایند دشمنان داخلی و خارجی ایران بزرگ، آنان را انکار کرده و می کنند.
عده ای دشمن دوست نما نیز با ارائه چهره ای منفعل از این مردان مرد، خواسته یا ناخواسته عظمت این بزرگان تاریخ را خدشه دار کرده و می کنند. گروهی نیز بدون توجه به مردانگی این مردان مرد و ایثاری که برای این مملکت کردند، در پی جمع مال و منال بودند و هستند تا از آبی که خود و دشمنان برای گرفتن ماهی مفت گل آلود کردند، بی نصیب نمانند!
برخی چنان به زندگی خویش چسبیده اند که انگار هرگز جنگی در کار نبوده و مردان و زنانی دلاور و بی ادعا به دفاعی مقدس نپرداخته اند. بی شک خداوند به وعده خویش عمل کرده و به زودی سزای این ناسپاسان را به بدترین و سخت ترین شکل خواهد داد، هم در این دنیا و هم در آن دنیا.
هنوز هم هستند مردانی که در راه مردانگی گام برداشته و خواهند برداشت. مردان مرد، همواره در سنگر ها هستند و یک لحظه چشم روی چشم نگذاشته و نخواهند گذاشت. آنان همیشه نگران ایمان و ایران بوده و خواهند بود. تنها مردم با ایمان، وطن پرست و بی ریا هستند که قدر مردان مرد را دانسته و می دانند.
بی هنران هرگز نخواهند توانست نام مردان مرد را از روی الواح تاریخ پاک کنند، زیرا مردم داستان دلاوری و مردانگی آنان را سینه به سینه تا ابد نقل خواهند کرد. خداوند حکم کرده که مردان مرد همواره زنده بمانند. وقتی مشیت یزدان پاک بر این قرار گرفته، کاری از دست دشمنان دین، وطن و مردم بر نخواهد آمد.


یادداشت سید رضا اورنگ دفاع مقدس مرد

@nasrodinmolla