بعدی
like

بلژیکی‌ها «بودن» را در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می کنند

‏. ‏(‏۹-‏تیر-‏۱۳۹۸)

کمپانی «گریپ» بلژیک با همکاری عمارت نوفل‌لوشاتو، پرفورمنس بودن (Being) را در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌برد.

به گزارش آرت کافه،پرفورمنس «بودن» (Being) با کارگردانی بارا زیگفوس دوتیر از ایسلند و بازی دو بازیگر ایرانی در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌رود و پس از اجرای تهران، در شهرهای رشت و شیراز هم اجرا می‌شود.


تئاتر پرفورمنس   بودن   (Being) بارا زیگفوس دوتیر   ایسلند بلژیک نوفل لوشاتو

«بودن» پرفورمنسی معاصر از کمپانی گریپ (کشور بلژیک) است که به دعوت تماشاخانه دا به ایران آمده و تیر و مرداد روی صحنه خواهد رفت. پرفورمنسی بر پایه‌ حرکت با تمرکز بر حضور دو فرد روی صحنه که به مسئله شکل‌گیری مکالمه میان انسان‌ها و به اشتراک‌گذاری فضا به منظور اکتشاف درباره آن می‌پردازد؛ پرفورمنسی با دغدغه اینکه چگونه می‌توان با وجود تفاوت‌ها و تشابهات فرهنگی با یکدیگر ارتباط برقرار کرد.

معصومه جلالیه و علیرضا میرمحمدی دو بازیگر پرفورمنس «بودن» و هانی حسینی مدیر هنری آن در ایران هستند که ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیر ساعت ۱۷:۳۰ و با مدت زمان ۵۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این اثر در تهران با همکاری و مشارکت عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا شده و در کنار آن، کارگاه آموزشی دو روزه‌ای هم توسط بارا زیگفوس دوتیر برگزار می‌شود. جزئیات دقیق زمان برگزاری و نحوه ثبت‌نام این کارگاه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سایر عوامل اجرایی «بودن» عبارتند از: طراح و کارگردان: بارا زیگفوس دوتیر، دراماتورژ: سارا وندریک، بازیگران(اجراگران): معصومه جلالیه، علیرضا میرمحمدی، مدیر تولید: کلارچه اورلمنس، مدیر هنری (ایران): هانی حسینی، موزیک: آیوند لونینگ، لباس: آندرا کرانزلین، طراح نور: جان فدینگر، تکنسین اجرا: ماری وندکاستیل، هانی حسینی و آرمان مقدم، روابط عمومی، محتوا و تبلیغات: معین قوی و ندا نوتاش (تیم روابط بین‌الملل خانه نمایش دا)، دعوت‌کننده: خانه نمایش دا و تولید: کمپانی گریپ بلژیک.