بعدی
like

«ضربه فنی» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا

‏. ‏(‏۲۰-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

«ضربه فنی» اثر غلامرضا رمضانی از تازه‌ترین فیلم‌های سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا شد.

به گزارش آرت کافه، این جایزه با عنوان «گریفن» به یکی از فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه جشنواره جیفونی اهدا می‌شود. فیلم «ضربه فنی» امسال در بخش مسابقه ۱۳ سال به بالای جشنواره فیلم جیفونی به‌عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی کودکان و نوجوانان در جهان حضور دارد.


سینما  ضربه فنی   غلامرضا رمضانی   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی  ایتالیا فرانسوا تروفو عباس کیارستمی

داستان فیلم «ضربه فنی» که به تازگی در بخش چشم‌انداز جشنواره زلین نیز به نمایش در آمده است، در باره‌ محمد شاگرد درسخوان و خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی دیگر از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزشکار است آشنا می‌شود و...

جشنواره جیفونی ویژه آثار کودکان و نوجوانان است که تنها در بخش مسابقه رسمی، فیلم‌ها در ۸ بخش داوری می‌شود.

سالانه هزاران کودک و نوجوان از کشورهای مختلف جهان و شهرهای ایتالیا در ۶ گروه‌ سنی ۳ تا ۱۸ سال، به داوری آثار بخش‌های گوناگون این جشنواره می‌پردازند.

«فرانسوا تروفو» جایزه ویژه‌ای است در این رویداد هنری که از سال ۱۹۸۸ با نام کارگردان مشهور فرانسوی فرانسوا تروفو به یک کارگردان و یا بازیگر معروف دنیا اهدا می‌شود.

این جایزه سال ۱۹۹۳ در دور بیست‌وسوم این جشنواره به زنده‌یاد عباس کیارستمی به خاطر مجموعه آثارش تعلق گرفت. همچنین جایزه اول بخش روایی چهارمین دوره این جشنواره، برای فیلم «تجربه» اثر عباس کیارستمی در سال ۱۹۷۴ اعطا شده بود.

جشنواره جیفونی از ۲۸ تیر تا ۵ مرداد سال ۱۳۹۸ (۱۹ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹) در دهکده کوچکی به نام جیفونی واله پیانا در نزدیکی سالرنو در جنوب کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

فیلم «ضربه فنی» با همکاری بنیاد سینمایی فارابی سال ۱۳۹۷ با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.