بعدی
like
یک نماینده مجلس:

بسیاری از سینماهای سطح تهران دهه هاست که تعطیل‌ هستند

‏. ‏(‏۲۴-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفـت: وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از انقلاب اسلامی درگیر مسائل و حواشی مختلفی بوده و از توسعه فرهنگی به عنوان وظیفه اصلی خودش بازمانده است.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت ،داود محمدی در خصوص وضعیت سینماهای فرسوده تهران عنوان کرد: بسیاری از سینماهای سطح تهران دهه هاست که تعطیل‌اند و رنگ هیچ فیلمی را بر پرده خود ندیده‌اند، این در حالی است که بخش فرهنگی و هنرمندان از کمبود سالن و مراکز فرهنگی در رنج هستند. بهره‌برداری از سینماهای فرسوده و متروکه‌ای که به انباری و یا محلی برای کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده است و باید مورد توجه مسوولان و متولیان فرهنگی استان قرار بگیرد.


سینما داود محمدی   سینماهای فرسوده تهران مجلس وزارت ارشاد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: دولت باید برای تقویت بخش فرهنگی کشور اقدام عملی مناسبی انجام دهد، از طرفی بهسازی و بازسازی سینما‌های فرسوده شهر تهران نیازمند طرح‌های تشویقی دستگاه‌ها دولتی است، ضمن اینکه با ارائه تسهیلات مناسب و کاهش عوارض و مالیات آنها می‌توانیم بخش خصوصی را به این سوق دهیم .

وی تصریح کرد: بی‌تردید بهره‌برداری‌های چند منظوره از سینماهای فرسوده در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری امکان درآمدزایی بیشتری را برای بخش خصوصی فراهم می‌کند. سالن‌ سینماها می‌تواند بعد از بازسازی به عنوان مرکزی برای برگزاری همایش، جلسات سخنرانی ادارات و انجمن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، همچنین فضای بسیار خوبی را برای توسعه تئاتر در اختیار گروه‌های فرنگی و هنری کشور قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سینما‌های فرسوده شهر تهران پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه و تقویت فرهنگ کشور دارند خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام موثری برای بهبود وضعیت سینما‌های فرسوده شهر تهران انجام نداده است. این وزارت‌خانه بعد از انقلاب اسلامی درگیر مسائل و حواشی مختلفی بوده و از توسعه فرهنگی به عنوان وظیفه اصلی خودش بازمانده است.