به گزارش آرت کافه، دوره سی و هفتم جشنواره جهانی فیلم فجر با افتتاح گذر سینما، نمایش نسخه مرمتشده فیلم «دیدهبان» ساخته ابراهیم حاتمیکیا و رونمایی از کتابی درباره این فیلم، عصر چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در سینما فلسطین آغاز به کار میکند.
سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ساعت ۱۹ و با افتتاح گذر سینما در خیابان براداران مظفر با حضور سینماگران، مسوولان شهری، دست اندرکاران جشنواره و عوامل فیلم سینمایی «دیده بان» آغاز خواهد شد. در ادامه برنامه با حضور دبیر جشنواره، مهمان ها و عوامل فیلم سینمایی «دیدهبان» از پوستر طراحی شده ویژه این فیلم رونمایی و آیین امضای پوستر برگزار خواهد شد.
همزمان با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم «دیدهبان» و با حضور ابراهیم حاتمیکیا، کتاب «دیده بان» رونمایی می شود.
کتاب «دیده بان» اثری به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است که با هدف معرفی هرچه بیشتر سینماگران شاخص و ممتاز ایرانی به مخاطبان بین المللی تهیه شده است. این کتاب مشتمل بر تحلیلی از سینمای ابراهیم حاتمی کیا با تمرکز بر سه فیلم «دیدهبان»، «از کرخه تا راین» و «آژانس شیشهای» است که در یک مجلد توسط انتشارات خانه هنرمندان ایران و با حمایت جشنواره جهانی فیلم فجر به منتشر شده است. متن انگلیسی کتاب «دیده بان» تالیف شهاب اسفندیاری عضو هیات علمی دانشگاه هنر، ترجمه فارسی به قلم مسعود اوحدی و ترجمه عربی آن توسط احمد عبیات انجام شده است.
در ادامه این برنامه، با پخش کلیپی از سیل اخیر در گلستان، لرستان، شیراز و خوزستان و با اجرای موسیقی محلی زنده این استانها، جشنواره با یاد هموطنان سیل زده آغاز میشود.
همچنین تفاهمنامهای میان سازمان هلال احمر و جشنواره جهانی امضا خواهد شد.
در پایان این برنامه با پخش کلیپی ۳ دقیقه ای از فیلم «دیده بان» ابراهیم حاتمیکیا به عنوان کارگردان و هوشنگ گلمکانی به عنوان منتقد صحبت خواهند کرد و سپس این فیلم برای مخاطبان اکران خواهد شد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره [email protected] است.
سیوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) با دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
آرت کافه:امروز سیوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سینما فلسطین افتتاح می شود.جشنواره ای که جز هدر دادن بودجه هنگفت از بیت المال مردم و مسئله سازی،خاصیتی برای سینمای ایران نداشته و ندارد.لجبازی بی حد برای دو پاره کردن جشنواره معظم فیلم فجر،جز نابودی سینمای ایران،مقصود دیگری نداشت و ندارد.ریخت و پاش های آنچنانی و صادر کردن حکم های واهی برای پست های خیالی،نشان دهنده آسیب زا بودن این جشنواره است.هزینه کردن بودجه ای سنگین برای بخش روابط عمومی این جشنواره و سپردن عنان آن به دست کسی که مسبوق به سابقه است،چه معنایی دارد؟اولین دستاورد آن تبعیض آشکار بین رسانه ها و خبرنگاران است.تا کنون هیچ کشوری در جهان،حتی بورکینافاسویی که به زحمت می توان آن را روی نقشه جهان پیدا کرد و دچار قحطی و گرسنگی همیشگی نیز هست،هرگز خبرنگارانش را به دو دسته باغذا و بی غذا تقسیم نکرده است.این سهوی نبوده،بلکه کاملا عمدی است که بی شک مقاصد و منافعی به دنبال دارد!