بعدی
like

«ارتباطات بدون خشونت»،کتابی که مدیر عامل مایکروسافت را درمسیر موفقیت انداخت

‏. ‏(‏۲۶-‏مهر-‏۱۳۹۷)

ساتیا نادلا مدیر عامل فعلی شرکت مایکروسافت با استفاده از راهنمایی‌های یک کتاب توانسته است محیط کاری مایکروسافت را تبدیل به یک محیط خلاق و پویا کند.

به گزارش آرت کافه،ساتیا نادلا مدیرعامل فعلی مایکروسافت از سال ۲۰۱۴ از سوی بیل گیتس به این عنوان منصوب شد. پیش از این او در بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود وقتی نادلا به عنوان مدیر عامل کار می‌کند خلاقیت و رشد اقتصادی مایکروسافت دوبرابر شده است.


فرهنگی ادبیات ساتیا نادلام  مایکروسافت  بیل گیتس

نادلا در حیدرآباد هند به دنیا آمده و تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا گذرانده‌است. او بیش از ۲۲ سال در بخش‌های مختلف شرکت مایکروسافت کار کرده ‌است. راه‌اندازی جستجوگر مایکروسافت معروف‌ترین کار نادلا بود، ولی شاید مهم ترین کارش در شرکت مایکروسافت تبدیل محیط فعالیت شرکت از یک فضای ورشکسته و ناامید به یک فضای با روحیه و خلاق باشد.

قبل از مدیریت نادلا همیشه مایکروسافت تحت تاثیر شرکت‌های تکنولوژی دیگر به مسیر خود ادامه می‌داد،اما به گفته کارشناسان حالا فضا تغییر کرده است و ابزارها و روش‌های نوین مایکروسافت زبانزد خاص و عام است. نادلا خودش گفته است خواندن یک کتاب روان‌شناسی او را در این مسیر کمک کرده است.

کتاب مارشال بی. روزنبرگ با عنوان «ارتباطات بدون خشونت» ۱۵ سال پیش در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است. روزنبرگ یک بنیاد خیریه به همین نام نیز در آمریکا تاسیس کرده است. نادلا گفت: این کتاب را از زمان‌های گذشته می‌خوانده و مهم ترین راهنمای وی در هدایت مایکروسافت محسوب می‌شود. وی اعتقاد دارد نوشته‌های این کتاب می‌تواند برای هر مدیری در هر شرکتی مفید باشد.

برد اسمیت مدیر عامل سابق مایکروسافت در گفت و گو با یک روزنامه آمریکایی گفته است بعد از آمدن نادلا همه چیز تغییر کرده است. او می‌داند چگونه از کتابها برای بهره‌وری بیشتر کمک بگیرد ،درحالی که استیو بالمر مدیر عامل قبلی‌اش چندان به این مسئله واقف نبود.
منبع:ایبنا