بعدی
like

نمایش آثار و رونمایی کتاب دست ساز فرح اصولی

‏. ‏(‏۵-‏تیر-‏۱۳۹۸)

اولین کتاب چاپ دستی از طراحی های فرح اصولی با نام «مه و خورشید» رونمایی می‌شود.

به گزارش آرت کافه،مجموعه‌ای از جدیدترین طراحی‌های فرح اصولی در کتابی با نام «مه و خورشید» به چاپ رسید. این آثار که توسط هنرمند برای انتشار در همین کتاب، طراحی شده‌اند، پیش از این در جایی نمایش داده نشده و برای اولین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.


هنرهای تجسمی  مه و خورشید   گالری شیرین   فرح اصولی

شاخصه اصلی کتاب «مه و خورشید»آن است که تمام صفحات آن چاپ دستی روی کاغذ دست‌ساز هستند و بر هر صفحه آن امضای فرح اصولی وجود دارد. روی جلد کتاب نیز دو اثر چاپ دستی با امضای هنرمند وجود دارد.

این کتاب ۳۰ صفحه‌ای در قطع ۳۳ در ۴۳ سانتی متر آماده شده است و مجموعا ۳۰ نسخه از آن منتشر شده که در این نمایشگاه تنها ۱۰ نسخه از کتاب ارائه می‌شود.

کتاب «مه و خورشید» از مجموعه کتاب‌های دست‌ساز«آرتیست بوک» است که در چند سال گذشته توسط مازیار مصور رحمانی در تیراژ محدود منتشر شده‌اند و در آنها آثار اصل و چاپ دستی وجود دارد. پیش از این سال ۹۵ کتاب چاپ دستی «هست و نیست» شامل برگزیده‌ای از آثار دوره‌های مختلف پرویز تناولی در تعداد ۱۰۰ نسخه ارائه شده بود که دو اثر اصل بر روی جلد و داخل متن در آن گنجانده شده بود.

همزمان با رونمایی کتاب «مه و خورشید» اصل آثار موجود در کتاب نیز بر دیوار گالری به نمایش درمی‌آیند. همچنین در طبقه دیگر گالری چند تابلوی چاپ دستی از آثاری که در دهه شصت خلق شده‌اند نمایش داده می‌شود که هرکدام در ۷ نسخه به چاپ رسیده‌اند.

رونمایی کتاب «مه و خورشید» ۷ تیرماه در گالری شیرین برگزار می‌شود . نمایشگاه آثار فرح اصولی نیز تا ۱۹ تیر در این گالری به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ برپاست.