بعدی
like
جواد نوروزبیگی:

حدود ۴۰ نفر تهیه کننده فعال داریم، بقیه کارت فروشی می کنند

‏. ‏(‏۳۱-‏تیر-‏۱۳۹۸)

از نظر من حدود ۴۰ نفر تهیه کننده فعال داریم و بقیه کارت فروشی می کنند.

آرت کافه:چند پارچه شدن صنف تهیه کنندگان سینمای ایران در سال های اخیر،مشکلاتی به وجود آورده و نوعی هرج و مرج را بر سینما حاکم کرده است.وقتی صنفی واحد وجود نداشته باشد،مطمئنا اهداف نیز به دست فراموشی سپرده شده یا رنگ می بازند.وقتی تهیه کنندگان ایران زیر یک پرچم نباشند و هر گروه حرف خود را بزند و طبق چارچوب های خود حرکت کند،مطمئنا آسیب آن بر پیکر نحیف سینمای ایران وارد می شود.این پراکندگی تهیه کنندگان باعث شده،افرادی که اصلا شرایط تهیه کنندگی نداشته باشند،به طریقی جذب یکی از این صنف ها شود.
در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ نفر کارت تهیه کنندگی در دست دارند که برای سینمای ایران،با توجه به حجم محدود تولید و مخاطب اندک،یک فاجعه است.این آمار بالا، نشانه پیشرفت در سینما نیست،دلیل پسرفت است!توسعه واقعی یعنی تثبیت آنچه وجود دارد،نه افزایش آنچه وجود ندارد.
هرچند سازمان سینمایی تاکید کرده است تا همه تهیه کنندگان به اتحاد رسیده و زیر یک سقف جمع شوند،اما با وجود اختلاف نظر های بیشمار بین صنوف این حرفه،بعید به نظر می آید برخی از صنوف و تهیه کنندگان شمشیرهای آخته جنگ را پایین آورده و در نیام صلح قرار دهند!
درباره این موضوع نظر جواد نوروز بیگی را جویا شدیم و او مانند همیشه موجز و صریح نظرش را اعلام کرد که در ادامه می خوانید:


سینما جواد نوروز بیگی تهیه کنندگان سازمان سینمایی

جواد نوروز بیگی پیرامون اتحاد واقعی تهیه کنندگان و فراموش کردن اختلافات گفت:به نظرم نه و موقتی است.عین اختلاف دیرینه اعراب و ایران است و به هر بهانه ای مجددا دعواها شروع می شود.

وی درباره موانع موجود بر سر این راه خیلی صریح و موجزعنوان کرد:عدم تقوا و منطق!

نوروزبیگی سه راهکار برای یکپارچه شدن صنف تهیه کنندگان ارائه و بر آن تاکید کرد: پاکسازی تهیه کنندگان مضر، کوچک سازی این اتحادیه و به کار گیری موسسات فرهنگی و هنری.

او در جواب سوال آیا سینمای ایران حدود ۳۰۰ تهیه کننده کاربلد دارد؟ گفت:از نظر من حدود ۴۰ نفر تهیه کننده فعال داریم و بقیه کارت فروشی می کنند.