بعدی
like
کامبوزیا پرتوی :

سینمای کودک دیگر دغدغه مسوولان فرهنگی نیست

‏. ‏(‏۲۹-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

مدیران سینمایی باید از تولید در سینمای کودک و نوجوان حمایت کنند تا سینمای کودک و نوجوان به روزهای درخشان خود برگردد.

به گزارش آرت کافه،کامبوزیا پرتوی گفت: خوشبختانه در زمینه فیلمسازی نوجوانان با فیلم ها واستعدادهای خوبی روبرو هستیم که می توانیم به آنها امیدوار باشیم، اما این خطر وجود دارد که بچه ها را از اکنون به علاقه ای خام و جوان سوق دهیم و هدایت کنیم.


سینما کامبوزیاپرتوی سینمای کودک اصفهان

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های این المپیاد این است که امکان فکر کردن به بچه ها می دهد، عنوان کرد: این کار باعث می شود که بچه ها سینما را جور دیگری ببینند و سینما را دخیل در زندگی شان بدانند.

این فیلمساز ادامه داد: زمانی بود که نیاز به سینمای کودک احساس می شد و بنابراین هم دولتی ها و هم سینمایی ها از آن حمایت می کردند و برای آن جشنواره تشکیل دادند که شاهد سی و دومین آن هستیم، اما اکنون از این رویداد سینمایی حمایت نمی شود و کم کم سینمای کودک دیگر دغدغه مسوولان فرهنگی نیست.

کامبوزیا پرتوی دلیل این موضوع را نبود امکانات در سال های قبل برشمرد و گفت: با تمام اینها ساختن فیلم برای بچه ها امری لازم است، چرا که مدل تربیتی که ماهواره به آنها آموزش می دهد، همه آن چیزی نیست که بچه ها نیاز دارند، بلکه کودکان به چیزی نیاز دارند که برای خودشان هم آشنا باشد.

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان ما هم‌اکنون نیاز مبرم و ویژه‌ای به تولید دارد؛ مدیران سینمایی باید از تولید در سینمای کودک و نوجوان حمایت کنند تا سینمای کودک و نوجوان به روزهای درخشان خود برگردد و به جایگاهی که در نظر گرفته شده برسد.

این کارگردان با اظهار امیدواری از اینکه باز هم از سینمای کودک حمایت شود تصریح کرد: دلیل اینکه کارگردان ها کمتر به سمت سینمای کودک می روند این است که آنها می بینند استقبالی از فیلم شان نمی شود و در نتیجه باید به دنبال اکران و دیده شدن فیلم شان هم باشند از سویی دیگر برخی هم به بازگشت سرمایه شان فکر می کنند که با سینمای کودک امکانپذیر نیست .

پرتوی ادامه داد: همین مسائل باعث شد که سینما به شدت تجاری شود و به سمت دیگری برود و نگاه ها از فیلم کودک برداشته شد . بنابراین سرمایه گذار ریسک نمی کند که فیلمش امکان نمایش نداشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه هنری در اصفهان گفت: آنچه که در اصفهان دیدم امیدوار کننده است و برای شهری مثل اصفهان لازم است و استقبال خوبی هم دارد و امیدواریم که همه گیرتر شود و وسعت پیدا کند.

پرتوی خاطر نشان کرد: اگر به سینمای کودک و نوجوان توسط مسوولان اهمیت داده شود و از این سینما حمایت شود و کارگردان برای کودکان فیلمش را بسازد، شرایط تغییر و بهبود پیدا می‌کند.
@nasrodinmolla