بعدی
like

تولید ۱۸ فیلم مستند و انیمیشن با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت

‏. ‏(‏۸-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۸ فیلم مستند و انیمیشن با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه را در دست تولید و نمایش دارد.

به گزارش آرت کافه، مستندهای «فرزندان شب» ساخته بهروز نورانی‌پور، «آب من را با خود برد» با کارگردانی حسن قهرمانی، «ژنرال‌های ۱۳ ساله» ساخته محمد جعفری، «خشت و خشم» با کارگردانی فضل‌الله تاری و امیر امیری، «بابا پیکاسو» ساخته مسعود بخشی موخر، با محوریت دفاع مقدس در مراحل مختلف تولید هستند و مستندهای «دقیقه ۵۵» با کارگردانی علیرضا فرخنده‌کیش، «تو از یاد نرفته‌ای» ساخته مجتبی عباسی و «مسیر» با کارگردانی محمدرضا نیازی نیز از دیگر تولیدات این «مرکز» با این موضوع هستند که آماده نمایش شده‌اند.


سینما  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  محمدعلی فارسی  امیرحسین نوروزی  احد میکائیل‌زاده

همچنین مرکز گسترش در راستای حمایت از ساخت انیمیشن‌هایی با موضوع دفاع مقدس، آثاری چون «بادها کجا می‌میرند» با کارگردانی پژمان علی‌پور و «مردی که برای ماهی‌ها آواز می‌خواند» ساخته امیرحسین مهران را در دست تولید دارد.

انیمیشن‌های «حلاج» با کارگردانی ابراهیم ساکتی، «مرز» ساخته هاجر آقایی ملک‌آبادی و محمدعلی عباسی و «گذشته» با کارگردانی حمید محمدی هم با موضوع مقاومت و انقلاب، از پروژه‌های در حال تولید این مرکز هستند.

«قصه سوریه» با کارگردانی احد میکائیل‌زاده، «شهید همدانی» ساخته امیرحسین نوروزی، «صد سال تنهایی» با کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی فارسی، «من زنده‌ام» ساخته ماریا ماوتیا و «صداها فریاد می‌کشند» با کارگردانی شهرام علیزاده هم عناوین دیگر تولیدات مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با موضوع انقلاب، سازندگی، مقاومت در منطقه هستند که در مراحل مختلف تولید قرار دارند.