بعدی
like

پایان ساخت «کارساز»ها در حضور معاون رییس جمهور

‏. ‏(‏۲۹-‏تیر-‏۱۳۹۸)

تولید مستند-مسابقه‌ تلویزیونی «کارساز» با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به پایان رسید.

به گزارش آرت کافه،تولید مستند-مسابقه‌‌ «کارساز» با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به ایستگاه پایانی رسید.


رادیو تلویزیون  کارساز   دکتر سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور

«کارساز» مستند-مسابقه‌ای تلویزیونی برای رقابت ایده‌های برتر است. مسابقه‌ای جذاب و مستند درباره‌ کسب و کار، میان کسانی که ایده‌ درخشان در ذهن دارند، اختراع مهمی کرده‌اند که جهان تازه‌ای می‌سازند یا محصول ویژه‌ای ساخته‌اند که زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهند.

در مسابقه‌ پایانی و مراسم اختتامیه‌ «کارساز»، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با حمایت از تولید مستند-مسابقه‌ «کارساز» در حوزه‌ کارآفرینی و کسب‌وکار گفت: حرکت اشتباه ما از جایی آغاز شد که به فرزندان مان آموختیم معنی اشتغال، استخدام است و بهایی به ایده‌پردازی، نوآوری و تفکر خلاق ندادیم. در این صورت مدرک‌گرایی رواج پیدا کرد و جوانان در دانشگاه‌ها به دنبال تکه کاغذی برای استخدام رفتند. پس از استخدام خوشحالی می‌کنند ،در حالی که نمی‌دانند این اقدام تمام اعتماد به نفس، مهارت‌ها و نوآوری‌ها از بین می‌برد. اگر به این نکته برسیم که استخدام افتخار نیست و جوانان را با پول نه، بلکه با تفکر و ایده‌های نوآورانه آنها باید ارزیابی کرد، آن زمان به فرهنگ کارآفرینی هزار ساله‌ خود بازگشته‌ایم. در این صورت متوجه می‌شویم که خام‌فروشی راه به جایی نمی‌برد و تنها فرهنگ مسموم وابستگی را به اقتصاد تزریق می‌کند.

در مستند-مسابقه‌‌ «کارساز» هر سه گروه شرکت‌کننده در فضایی خارج از استودیو و به‌صورت میدانی کار می‌کنند. شرکت‌کننده‌ها زیر نظر سه مربی متخصص و کارآفرین با کسب آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم و تئوری، وارد بخش عملی تولید محصول و بازاریابی می‌شوند و برای محصول خود مشتری پیدا می‌کنند تا امتیازات لازم برای برنده شدن و حمایت سرمایه‌گذاران را کسب کنند.

«کارساز» محصول تازه‌ای از گروه سازنده‌ «خانه‌ ما»ست که پیش از این تجربه‌ ساخت هفت فصل از این مستند-مسابقه‌ خانوادگی را در تهران، اصفهان، رشت، تبریز، اهواز و شیراز پشت سر گذاشته‌اند. فراخوان شرکت در «کارساز» زمستان ۹۷ منتشر شد و فیلمبرداری مراحل مختلف این مجموعه‌ ۱۰ قسمتی تا اواخر تیرماه ادامه داشت.

«کارساز» با کارگردانی حسام اسلامی، امین کفاش و سیداحسان عمادی و ب تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه‌ مستند انقلاب اسلامی تولید شده است. مستند-مسابقه‌‌ «کارساز» پاییز ۹۸ روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

عوامل مستند-مسابقه «کارساز» عبارتند از: تهیه کننده: مهدی مطهر، کارگردانان: حسام اسلامی، امین کفاش‌زاده و سیداحسان عمادی، مدیر فیلمبرداری: محمد رحیمی، مدیر تدوین: مهدی جبین‌شناس، برنامه‌ریز و دستیارکارگردان: فرید مرزوقی و مدیرتولید: حسین پاینده.