بعدی
like

پنجمین اجرای «آتش خود برافروخته» به روح محمد رحمانی‌فرد تقدیم شد

‏. ‏(‏۱۲-‏آبان-‏۱۳۹۷)

نمایش «آتش خود برافروخته» نوشته محمد رحمانی‌فرد و با کارگردانی و بازیگری حسام کلانتری در پنجمین اجرای خود میزبان خانواده مرحوم رحمانی‌فرد شد.

به گزارش آرت کافه،نمایش «آتش خود برافروخته» نوشته محمد رحمانی‌فرد و با کارگردانی و بازیگری حسام کلانتری در پنجمین اجرای خود میزبان خانواده مرحوم رحمانی‌فرد شد که در پایان، نمایش به روح محمد رحمانی‌فرد تقدیم شد و از خانواده او تقدیر شد‌.


تئاتر محمد رحمانی‌فرد حسام کلانتری زهرا شایان فر آتش خودبرافروخته

یکی دیگر از مهمانان ویژه «آتش خود برافروخته» در پنجمین اجرای نمایش مریم کاظمی دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان بود.

این نمایش که سال گذشته دوره اجرایی بسیار موفقی را در خانه‌فرهنگ رایزن داشته است، در دور جدید اجراها در تماشاخانه ماه حوزه هنری از هفتم آبان‌ماه مورد استقبال
مخاطبان مواجه شد. این اثر تا شانزدهم آبان‌ماه ساعت ۱۷ در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

«آتش خود برافروخته» داستان مردی‌است که دشتی از خون دید، یاری نرساند و دیگر جز خاک و آتش بر لبانش ننشست تا دیوانه شد.تنها نقش این نمایش را وهب بازی می‌کند؛ وهب مردی‌ست که واقعه کربلا جهانش را دگرگون کرده، اما نه خودش را، او نمونه انسانی است دگم و مادی‌گرا که هیچ‌چیز حتی حقیقت محض را نمی‌پذیرد ،حقیقتی که با گوشت و پوست و استخوانش لمس کرده، وهب در این پیکار در سیاهه لشگر اشقیا بوده و این شروعی‌است برای پیکار با وجدانش، وجدانی که عظمت واقعه آن را گاه‌گاهی بیدار می‌کند، وی همسرش که همه وجودش است را گم کرده و در ناکجا آبادی داستان غنایمی که به چنگ آورده را برایش نقل می‌کند، او هر چه می‌دود به دلدارش نمی‌رسد و...
انگار در جهنمی است خود ساخته.

برای رفاه حال مخاطبان، بلیت این نمایش رایگان در نظر گرفته شده و ورود برای عموم آزاد است.

نمایشنامه «آتش خود برافروخته» را محمد رحمانی‌فرد نوشته است و حسام کلانتری کارگردانی آن را برعهده دارد. البته او در این نمایش تک‌پرسوناژ به ایفای نقش هم می‌پردازد. زهرا شایان فر نیز به‌عنوان مشاور کارگردان در گروه اجرایی نمایش حضور دارد.

از دیگر عوامل نمایش که اثری از گروه تئاتر «صلح» است می‌توان به: کامبیز اسدی؛ سرپرست گروه تئاتر صلح، محمد احسان مصحفی؛ مدیر اجرا، فاطمه حسین‌خانی؛ طراح گریم، مینا صفار؛ مدیر روابط عمومی، صمد خانی؛ طراح نور، محمدجواد مقیمی؛ دستیار کارگردان و اجرای گریم، کریم کریمی و مجید مظفری؛ مدیر صحنه، خدامرادی؛ طراح پوستر و بروشور و محبوبه فرج الهی؛ عکس اشاره کرد.