بعدی
like
با ورود رییس سازمان تبلیغات اسلامی

مناقشه سازمان سینمایی و حوزه هنری وارد فاز جدید شد!

‏. ‏(‏۱۰-‏دی-‏۱۳۹۸)

وقتی رییس سازمان تبلیغات اسلامی وارد این بحث شده و برای دادن پروانه نمایش به یک فیلم معمولی با وزیر ارشاد مذاکره می کند،نشان دهنده این است که قضیه مهم تر از این حرف هاست

مهر-حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی: همان طور که در جلسات خصوصی هم به وزیر محترم ارشاد گفته‌ام، سازمان تبلیغات منتظر صدور پروانه نمایش و اکران «دیدن این فیلم جرم است» در اسرع وقت است و روند فعلی که تعمد بر عدم شفاف‌سازی است حتماً نیاز به اصلاح دارد.

ملانصرالدین:همان گونه که پیش بینی کرده بودیم برای حوزه هنری دادن پروانه نمایش به «دیدن این فیلم جرم است» از سوی سازمان سینمایی وزارت ارشاد مشکل اصلی نیست و اهداف دیگری مورد نظر این نهاد است که قبلا به آن پرداخته ایم.
پروانه نمایش دادن یا ندادن به یک فیلم ،یک روال عادی اداری در سازمان سینمایی است.برخی موفق به گرفتن مجوز می شوند و بعضی نیز از کسب آن محروم می مانند.
وقتی رییس سازمان تبلیغات اسلامی وارد این بحث شده و برای دادن پروانه نمایش به یک فیلم معمولی با وزیر ارشاد مذاکره می کند،نشان دهنده این است که قضیه مهم تر از این حرف هاست و در خفا مسائل دیگری جریان دارد.
ورود رییس سازمان تبلیغات اسلامی به این جریان از دو حالت خارج نیست،یا این نهاد دنبال اهداف سیاسی است که با وارد آوردن فشار به وزارت ارشاد تجلی پیدا می کند و یا فشارهای مدیران حوزه و مشاوره اشتباه باعث شده پای حجت‌الاسلام محمد قمی به این مناقشه باز شود.
این لحن تهدید آمیز حجت‌الاسلام محمد قمی نیز قابل تامل است: سازمان تبلیغات منتظر صدور پروانه نمایش و اکران «دیدن این فیلم جرم است» در اسرع وقت است!
گویا تهدید و تطمیع از ابزار کاربردی در مملکت ماست که همه از این سلاح ها در سوءتفاهمات، درگیری ها و مناقشات بهره می برند!
امیدواریم این مناقشات و گروکشی ها ختم بخیر شود و سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد در خفا یا برملا به تفاهم برسند تا دیگر شاهد این گونه مناقشات غیر هنری و کودکانه در عرصه هنر و سینمای ایران نباشیم.آمین!!!
@nasrodinmolla