بعدی
like

نمایش«لوتوس» در جشنواره بین‌المللی فیلم «منچستر

‏. ‏(‏۲۸-‏آبان-‏۱۳۹۷)

فیلم «لوتوس» با کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست در هفتمین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «منچستر» انگلستان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش آرت کافه، مستند داستانی «لوتوس» تنها نماینده سینمای مستند ایران در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر «کینو فیلم» انگلستان است که از ۲۴ نوامبر تا دوم دسامبر ۲۰۱۸ برابر با ۳ تا ۱۱ آذرماه ۹۷ برگزار می‌شود و با ۱۱ فیلم مستند دیگر از کشورهای برزیل، آمریکا، نروژ، آلمان، هند، لهستان، انگلستان، فنلاند، کلمبیا، روسیه، کنگو، و تاجیکستان رقابت خواهد کرد. نمایش فیلم «لوتوس» برای چهارشنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) ساعت ۱۶ در Goodstock منچستر برنامه‌ریزی شده است.


سینما مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی  لوتوس    جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر   کینو فیلم

جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر «کینو فیلم» یکی از مهم ترین رویدادهای فیلم کوتاه و انیمیشن مستقل و هنری در شمال غربی انگلستان است. این جشنواه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که در یکی از آنها مروری بر سینمای ایران به نام «روز سینمای ایران» است. این برنامه با نمایش یک انیمیشن بلند و ۱۵ فیلم کوتاه داستانی در روز ۲۵ نوامبر در این جشنواره برپا می‌شود.

پیش از این «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «جیلاوا» جمهوری چــــک، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا، (the Poly :Documentaries) در انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال «فالموث» انگلستان و جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمده است. این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. در دهمین جشن مستقل سینمای مستند هم کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود و تندیس شایستگی بهترین فیلم را دریافت کرد و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود به تصویر کشیده شده.

عوامل تولید مستند «لوتوس» عبارتند از: نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان: محمدرضا وطن‌دوست؛ دستیار کارگردان و تصویر: علی طالبی؛ صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی؛ تدوین صدا: شاهین خاکپور؛ گوینده متن: ربابه بخشی‌درمی؛ موسیقی: محمدرضا اسحاقی؛ تصویر هوایی: محمود حق‌بیان؛ هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی؛ امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی؛ دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی؛ مدیر تدارکات: سعدالله ولایتی؛ مدیر تولید: محسن پویانفر؛ دستیار تهیه: سارا معیری؛ تهیه‌کننده: محمدرضا وطن‌دوست؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران. مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست»

محمدرضا وطن‌دوست با آخرین فیلم مستند خود «لِسِک» در بخش مسابقه ملی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و نهمین دوره جایزه شهید آوینی حضور خواهد داشت.