بعدی
like

افتتاح نمایش «عاشقانه‌های خیابان»

‏. ‏(‏۲۸-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» با کارگردانی شهرام گیل آبادی در سالن استاد سمندریان اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش آرت کافه،نمایش «عاشقانه‌های خیابان» با کارگردانی شهرام گیل آبادی دوشنبه ۲۷ خردادماه ساعت ۲۱:۱۵ در میان استقبال تماشاگران روی صحنه رفت تا دوره اجرایی خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کند.


تئاتر رضا یزدانی   عاشقانه‌های خیابان  سیما تیرانداز  الهام پاوه نژاد   ژاله صامتی

این نمایش که با شیوه‌ای تعاملی اجرا می‌شود و به مسائل و معضلات زنان دستفروش روی صحنه رفته است با حمایت تماشاگران عزیز و همکاری و مشارکت مخاطبان مواجه شد و روایتگری که یکی از مهم‌ترین ارکان این اثر است به وقوع پیوست تا مخاطبان این نمایش، صرفا تماشاگر نباشند و با قلبی آسوده‌تر سالن نمایش را ترک کنند.

«عاشقانه‌های خیابان» روایتی خاص از زندگی پیچیده و دشوار زنان دست‌فروش در خیابان‌ها و مترو است.

اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت «طلوع بی‌نشان‌ها» که در نخستین اجرای «عاشقانه‌های خیابان» به تماشای این اثر نشسته بود، درباره مختصات نمایش، گفت: قشر آسیب‌دیده جامعه ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما نمی‌دانند کجا و کی می‌توانند حرف‌های خود را بزنند. اگر این افراد به سالن نمایش بیایند و با فضای تعاملی کار آشناتر شوند، داستان زندگی آنها در کنار نمایش به‌صورت مستقیم بیان می‌شود و مردم واقعیت جاری در نمایش؛ یعنی این نکته که دست‌فروشان حق عاشق شدن، حق دیده شدن و حق زندگی کردن دارند، را بیشتر و بهتر درک می‌کنند.

مدیرعامل «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرای «عاشقانه‌های خیابان» را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و افزود: همین‌قدر که مسائل و مشکلات قشری از جامعه مطرح می‌شود و مردم با این مشکلات آشنا می‌شوند، برای من به‌عنوان یک فعال مدنی و فعال اجتماعی رضایت‌بخش است، اما با توجه به پتانسیل نمایش و حضور بازیگران بسیار خوب در این اثر، می‌دانم اتفاق‌های بسیار بهتری در راه است.

وی ضمن اعلام این نکته که نمایش «یک‌دقیقه‌وسیزده‌ثانیه» بیشتر به دغدغه‌های او نزدیک بوده است، گفت: آن نمایش درباره معضلات کارتن‌خواب‌ها بود و بیشتر با این مسئله درگیر بودم، اما «عاشقانه‌های خیابان» به موضوعی همه‌گیرتر اشاره دارد و می‌تواند نگاه جامعه ما را نسبت به تعداد زیادی از زنانی که در جامعه ما کار می‌کنند تغییر دهد. درواقع خود من «یک‌دقیقه‌وسیزده‌ثانیه» را بیشتر می‌پسندیدم، اما معتقدم جامعه ما به «عاشقانه‌های خیابان» بیشتر اخت شود.

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل آبادی هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

این نمایش مانند اثر قبلی شهرام گیل آبادی؛ «یک‌دقیقه‌وسیزده‌ثانیه» به‌صورت تعاملی اجرا می‌شود و توانست مخاطبان این نوع تئاتر را با خود همراه کند تا روزی به یاد ماندنی برای مخاطبان و گروه اجرایی را رقم بزند.

نمایشنامه این اثر را محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور نوشته‌اند و رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

رضا یزدانی در «عاشقانه‌های خیابان» علاوه بر بازیگری، دو قطعه را به‌صورت زنده و به‌همراه گروه موسیقی خود اجرا می‌کند که ترانه‌های این دو قطعه را مهدی ایوبی و عبدالله روا سروده‌اند. علیرضا مهدی زاده؛ نوازنده ساکسیفون، میلاد عدل؛ نوازنده گیتار الکتریک، آرش زمانیان؛ نوازنده گیتار باس و محمد خرمی نژاد؛ نوازنده درامز، گروه نوازندگانی هستند که یزدانی را در این اجرا همراهی می‌کنند.

همچنین هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت، گروه بازیگران مواجهه نمایش هستند و شکلی دیگر از روایت را به نمایش بخشیده‌اند.

علاقه‌مندان و مخاطبان می‌توانند بلیت‌های روزهای باقیمانده نمایش «عاشقانه‌های خیابان» را از https://www.tiwall.com/p/asheghanehayekhiaban تهیه کنند.
ابراهیم حقیقی مدیر هنری و طراح گرافیک این نمایش است و مرتضی پورصمدی مدیر تصویربرداری، مهدی گودرزی مسوول ویدئوهای تبلیغاتی، آرتا تاری کارگردان تیزر و انیمیشن، مرتضی شمس صدابردار، گروه سازندگان تیزر و جلوه‌های هنری را برعهده دارند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به: آرتین امینی پویا و میلاد شکیبا تهیه‌کننده، هانیه جوادی منش دستیار کارگردان، شقایق رحیمی راد مشاور کارگردان، صادق داوری فر طراحی صدا و ترکیب صدا، امیر پارسائیان مهر مدیر ارتباطات و روابط عمومی، مینا صفار، احمدرضا حجارزاده و مژده دهقانی همکاران بخش رسانه، رضا صبور و گروه «TheaterMarket»، مسوولان بخش تبلیغات مجازی، کیمیا آژیراک مدیر صحنه، بهار نصرآبادی، امیرمحمد صابری، فاطمه گیل آبادی و کردیا کامکاری دستیاران صحنه، یاس سنجری منشی صحنه، مریم قهرمانی زاده عکاس، محمد خسروی مدیر تولید و آرزو آزادپور مدیر بین الملل اشاره کرد.