بعدی
like
با دستور حسین انتظامی

بساط موسسه رسانه های تصویری برچیده می شود

‏. ‏(‏۲۵-‏دی-‏۱۳۹۷)

ادغام وظایف موسسه رسانه های تصویری با دیگر موسسات سازمان سینمایی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آرت کافه، دکتر حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه جامع این سازمان، حکمی را صادر کرد.


سینما حسین انتظامی   سازمان سینمایی مهدی یزدانی موسسه رسانه های تصویری

سرپرست سازمان سینمایی به مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری ماموریت داد ظرف مدت ۶ ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری در یک یا دو موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام کند.

در راستای سیاست‌های کلان وزارت متبوع و سازمان و به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای شکل گیری ساختاری چابک، منعطف و متناسب با رویکرد جامعه مدارانه و هم راستا با استقرار مناسبات حرفه ای و صنفی در سینمای کشور و برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف سینما؛ از آنجا که خوشبختانه ظرفیت و توان بخش خصوصی فعال در شبکه نمایش خانگی و بازارهای نوپدید به حد قابل قبولی رسیده است و زیرساخت لازم برای جذب و استقرار فناوری های نوین و حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شده است و مصرف محصولات سینمایی و سمعی بصری شکل تازه ای به خود گرفته است و از طرفی بر اساس برنامه جامع سینما، ورود موثرتر در بازار نیازمند تمرکز بیشتر و اتکای به نیروی‌های جوان و خلاق و طرح های نو و دوری از تصدی و امور اجرایی غیرضرور در این بخش مهم است.

در این حکم آمده است: با توجه به تجربیات ارزنده مهدی یزدانی در مدیریت فرهنگی و آشنایی با اقتصاد سینما به وی ماموریت داده می شود حداکثر ظرف مدت ۶ ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه های تصویری در یک یا دو موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام فرمایید.

آرت کافه:دستور حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، برای ادغام وظایف موسسه رسانه های تصویری با دیگر موسسات سازمان سینمایی،نشان دهنده این است که این موسسه به اشتباه راه اندازی شده و موازی با یکی از زیرمجموعه های وزارت ارشاد حرکت می کرده است.این موسسه به غیر از هدر دادن بودجه وزارت ارشاد،هیچ حرکت قابل توجهی نداشته است.
اگر این موسه کارایی لازم را نداشته،چرا راه اندازی شده و اگر کارایی داشته،چرا بساطش دارد برچیده می شود؟متاسفانه در طول سال ها از این اتفاقات در حوزه هنر و به خصوص سینما زیاد افتاده است.یک شبه بدون اینکه کارشناسی خاصی صورت گرفته باشد،سازمانی را در چشم برهم زدنی برپا می کنند تا بار مالی جدیدی بر گرده وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بیفتد!
امروز حسین انتظامی به این نتیجه رسیده است یا او را به این نتیجه رسانده اند که بساط این سازمان پر هزینه و کم اثر را برچیند.