بعدی
like

اکران مردمی فیلم مستند «قطار مسیر۶۰» در سینمافرهنگ

‏. ‏(‏۲۶-‏دی-‏۱۳۹۷)

هفتمین اکران مردمی فیلم مستند «قطار مسیر۶۰» با کارگردانی کتایون جهانگیری، با حضور امین زندگانی، بهزاد خداویسی، همایون رحیمیان ، رضا رخشان و بهروز مقدم ، امروز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه در سینمافرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش آرت کافه، فیلم مستند «قطار مسیر۶۰» با پژوهش و کارگردانی کتایون جهانگیری، هفتمین اکران عمومی خود را در سینمافرهنگ ، چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۵ به میزبانی از هنرمندانی نظیر بهزاد خداویسی، امین زندگانی، همایون رحیمیان(موسیقیدان و آهنگساز)، رضا رخشان (مدیر فیلمبرداری و تهیه‌کننده فیلم «هزارپا») و بهروز مقدم (مجری مطرح تلویزیون) اختصاص داد.


سینما  قطار مسیر۶۰   کتایون جهانگیری  امین زندگانی  بهزاد خداویسی  همایون رحیمیان   رضا رخشان   بهروز مقدم

مستند «قطار مسیر۶۰» روایتگر اتفاقاتی است که در بستر موسیقی ایران رخ داده، نه خارج از کشور. این فیلم، دریچه‎ای باز و بی‎طرفانه به وقایع عرصه موسیقی ایران در دهه نخست انقلاب از دو ‏زاویه دولت و مردم و تقابل‌ها، تضادها و همراهی‎ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‏پاپ است.‏

جهانگیری پژوهش این مستند تاریخی را از اواسط دهه ۸۰ شروع کرده و سال۹۱ تولید آن را به پایان رسانده بود ،اما فیلم به دلیل بروز برخی مشکلات مدیریتی و اعمال سلیقه‌ها، به مدت پنج سال توقیف شد و به محاق رفت تا عاقبت در سال جاری پروانه نمایش عمومی آن در گروه هنر و تجربه صادر شد.

کتایون جهانگیری پیش از «قطار مسیر۶۰»، فیلم مستند «فریاد شد آواز» را نیز با رویکرد تاریخی به ترانه‌ها و موسیقی سیاسی ایران ساخته بود.

تاکنون از جمله میترا حجار، رامین بهنا، محمد درویش، محمود گبرلو، فروغ بهمن‌پور، صادق آهنگران،کتایون ریاحی، شبنم فرشادجو، حسام‌الدین سراج، پری ملکی، علی مرادخانی و دکتر محمد سریر به تماشای مستند «قطار مسیر۶۰» نشسته و آن را ستوده‌اند.

علاقه‌مندان به تماشای این مستند می‌توانند امروز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۵ به سینمافرهنگ در نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت مراجعه بکنند.