بعدی
like

معرفی داوران مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

‏. ‏(‏۱۷-‏آذر-‏۱۳۹۷)

در احکام جداگانه‌ای از سوی محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس جشنواره بیست‌ویکم، داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

به گزارش آرت کافه، این جشنواره در بخش مسابقه ملی شامل: مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان و دختران و پسران، بخش بین‌الملل متشکل از قصه‌گویان داخلی و خارجی، قصه ٩٠ ثانیه‌ای با موضوع «قصه زندگی من» به‌صورت آزاد و در نهایت بخش علمی برگزار می‌شود که به ترتیب داوران هر بخش عبارتند از:


فرهنگی ادبیات هوشنگ مرادی کرمانی  احترام برومند  منصور ضابطیان  علی خانجانی   لیلی رشیدی

هیات داوران بخش ملی: هوشنگ مرادی کرمانی، احترام برومند، منصور ضابطیان، علی خانجانی و لیلی رشیدی.

بخش بین‌الملل: مهتاب کرامتی، منصور ضابطیان و کاسبر سورنسن از کشور دانمارک.

بخش ٩٠ ثانیه: رسول صدرعاملی، مهتاب کرامتی، بهرام شاه‌محمدلو، منوچهر شاهسواری و شرمین نادری.

در این دوره از جشنواره، بیش از ۱۰هزار و ۴۷۰ اثر داخلی و ۱۸۰ اثر خارجی به بخش بین‌الملل و ملی ارسال شد. فرایند جشنواره قصه‌گویی با برگزاری جشن‌های قصه‌گویی در مراکز مختلف کانون پرورش فکری در سراسر کشور آغاز شد و نهایتا نفرات برتر پس از شرکت در جشنواره‌های استانی (٣١ جشنواره) و سپس جشنواره‌های منطقه‌ای در ٥ منطقه کشور (بخش ملی) شناخته شدند.

مرحله پایانی جشنواره امسال با حضور قصه‌گویان ایرانی و خارجی ٢٦ تا ٢٩ آذر در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

آرت کافه:متاسفانه کانون پرورش فکری نیز به درد سینمای ایران دچار شده و به جای داورانی متخصص که توان داوری داشته باشند،برخی از افرادی را منصوب کرده است که فقط نامی را به دنبال خود یدک می کشند!آیا کشوری که مهد قصه است، باید چنین داورانی جشنواره قصه گویی اش را قضاوت کنند؟ این سرزمین فرهنگ خیز سرشار از استادان قصه نویسی است،چرا از آنان برای داوری دعوت نمی شود؟
اگر کانون نیز می خواهد «پز» نام ها را بدهد،ایرادی نیست،اما باید نام ها را در کنار استادان با تجربه قرار دهد!