بعدی
like

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان گیلانی در خانه هنرمندان

‏. ‏(‏۱۷-‏شهریور-‏۱۳۹۸)

نمایشگاه های گروهی نقاشی «انسان بدون انسان» و «اقلیم هشتم» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش آرت کافه، نمایشگاه گروهی «انسان بدون انسان» با نمایش ۱۵ اثر و نمایشگاه «اقلیم هشتم» با نمایش ۱۸ اثر نقاشی در تکنیک‌های مختلف جمعه ۱۵ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.


هنرهای تجسمی   انسان بدون انسان     اقلیم هشتم   خانه هنرمندان ایران علی رضا کرمی

علیرضا اکرمی استاد دانشگاه که این دو نمایشگاه به کوشش وی و خانه هنرمندان ایران برگزار شده است ، گفت: اسفند ماه سال ١٣٩٧ فراخوان هر دو نمایشگاه به دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر و معماری گیلان داده شد که از میان آنها ۱۸ دانشجو که آثارشان از سطح کیفی بالایی برخوردار بود، انتخاب شدند و امروز نمایش آثارشان را با موضوع‌های متفاوت در دو نمایشگاه جداگانه شاهد هستیم.در این دو نمایشگاه تکنیک آثار بسیار متنوع است و به جرات می‌توان گفت هر کدام از این دانشجویان توانمندی آن را دارند تا اتفاقات متفاوتی را در آینده در عرصه نقاشی بیافرینند.

وی با اشاره به نمایشگاه «انسان بدون انسان» توضیح داد:این نمایشگاه استیصال انسان امروز را نشان می دهد، انسانی که در بحران‌های روزگار خویش،گم شده است و امروزه نظاره گر تاریخ خودساخته خویش است. آثار این نمایشگاه تلاش دارد تا مفهوم انسان بدون انسان در جهان امروز و گنگی انسان را بازنمایی کند.

همچنین اکرمی درباره نمایشگاه «اقلیم هشتم» در گالری میرمیران نیز گفت: ایده برپایی این نمایشگاه الهام گرفته از فلسفه سهروردی است، در این فلسفه از عالم مثال در برابر اقالیم هفتگانه، به اقلیم هشتم تعبیر می‌شود. اقلیم هشتم ماوایی است که اگر سالکِ در جستجوی حقیقت، از هفت اقلیم ناامید شود، می‌تواند رهسپار آنجا گردد. در واقع از دیدگاه سهروردی تنها راه درک این عالم، خیال است و در این نمایشگاه تلاش شده است تا بر جنبه "خیال" نظر جدی افکنده شود.

دو نمایشگاه گروهی نقاشی «اقلیم هشتم» و «انسان بدون انسان» که با همت معاونت هنری خانه هنرمندان برگزار شده تلاش دارد با معرفی آثار هنرمندان جوان در حوزه نقاشی ، بستر مناسبی را برای حمایت از جوانان در عرصه های هنری مهیا سازد.

علاقه مندان می‌توانند از نمایشگاه های مذکور تا ۲۵ شهریور ماه در خانه هنرمندان ایران بازدید کنند.
@nasrodinmolla