بعدی
like
به بهانه انتصاب هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

فاجعه ملی در سینمای میلی!

‏. ‏(‏۱۱-‏آذر-‏۱۳۹۸)

انتصاب این هیات انتخاب برای جشنواره فیلم فجر یک فاجه ملی در سینمای ایران است که به خاطر آن باید اعلام عزای عمومی کرد!

آرت کافه:با حکم ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر،محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی به عنوان اعضای هیات انتخاب فیلم های سینمایی معرفی شدند.


یادداشت ابراهیم داروغه زاده   جشنواره فیلم فجر محمد احسانی  محمود اربابی  همایون اسعدیان  یلدا جبلی  رضا درستکار  سید محمود رضوی   حسین کرمی

ملانصرالدین:انتصاب این هیات انتخاب برای جشنواره فیلم فجر یک فاجه ملی در سینمای ایران است که به خاطر آن باید اعلام عزای عمومی کرد!
این انتخاب تایید مکرری است که جشنواره معظم فیلم فجر که ویترین سینمای ایران است،چون ملعبه ای به دست ملعبه بازان افتاده که این جشنواره برای آنان فقط حکم سرگرمی را داشته و دارد،البته منبع درآمد عده ای هم محسوب شده و می شود!
کدام جشنواره و در کجای جهان سراغ دارید که چنین هیات انتخابی را برای گزینش فیلم ها به کار بگیرند؟برای هیات های انتخاب در جشنواره های بزرگ و کوچک کسانی را برمی گزینند که در عرصه سینما متخصص ، متفکر و مورد وثوق اهالی سینما و علاقه مندان باشند.وقتی متخصصان در این گونه هیات ها شرکت می کنند،به معنای این است که نیم بیشتری از راه جشنواره طی شده است،زیرا انتخاب دقیق و تخصصی آنان کار را برای هیات داوری آسان می کند.جشنواره فیلم کن نمونه بارزی است که همواره اهل تخصص را برای هیات انتخاب برمی گزیند و مدام نیز آن را تغییر نمی دهد.
در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر کدام متخصص واقعی سینما وجود دارد؟سه نفر از آنان که به عنوان کارمند رسمی دولت همیشه در جشنواره حضور دارند!نام یک تهیه کننده نیز دیده می شود که مدام با سرمایه ارگان ها فیلم می سازد و اصلا کارشناس سینما نیست،وی کاسب است نه سینماگر!کارگردانی هم حضور دارد که هنوز در کار خویش مانده و در طول سال هایی که با حمایت های خانه سینما فیلم ساخته،حتی یک اثر زیر متوسط نیز تولید نکرده و مدام روی خط ضعف گام برداشته و برمی دارد!درباره دو عضو دیگر اگر چیزی نگوییم بهتر است!
انتخاب این هیات ضعیف و غیر متخصص ،دو دلیل عمده دارد،یا متخصصی حاضر نشده با دبیر جشنواره درباره عضویت در این هیات، حتی صحبت تلفنی کند یا به طور کل ابراهیم داروغه زاده با مقوله سینما بیگانه است و متخصصان هنرهفتم در ایران را نمی شناسد!
هرچه هست که مایه شرمساری است و باید همیشه بر حال این سینمای در حال احتضار گریست و بر سر و صورت کوبید!