بعدی
like

بیمه تکمیلی سرمد یا سرمست؟!

‏. ‏(‏۲۱-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

گرهی که با دست باز می شود نیازی به شکستن دندان ندارد.با مردم مهربان باشید.

آرت کافه-غلامرضا گمرکی:نمی دانم چرا فرهنگ تشکر در بین بعضی از اهالی سینما جا نیفتاده و فقط منتظر هستیم از این چهاردیواری(خانه سینما) که هزاران نفر هنرمند را در صنف های مختلف پوشش می دهد،به ناحق و بدون کمترین اطلاعات صدای مان را بالا ببریم و همه را به یک چوب برانیم!به خدا این درست نیست.اگر هر شخصی برای اظهار وجود بخواهد خانه سینما که به نوعی خانه تک تک هنرمندان سینمای ایران است را در خصوص بیمه تکمیلی زیر سوال ببرد،قطعا باید منتظر سزای خویش از خداوند بزرگ باشد،چون نگارنده نه بهشت را دیده و نه از جهنم خبر دارم که بخواهم مثال های علمی و ناشناخته بزنم،فقط می دانم بهشت و دوزخ همین جاست.خانه سینما وظایفی دارد که اگر انجام ندهد،همین اهالی به ظاهر رفیق،یک شبه دودمانش را به باد می دهند.
موردی که نگارنده را وادار به نوشتن این دردنامه کرد،بیمه تکمیلی سرمد و اعتراض اکثر سینماگران محترم است که دستوراتی از مقامات بالا به خانه سینما داده می شود و مدیر عامل محترم خانه سینما یعنی شخص منوچهر شاهسواری سعی در مجاب افراد دارد،اما زمانی که فشار بر اوست، شما هم که باشید به ناچار می پذیرید که انجام دهید.هرکسی در این زمینه بگوید،شک نکنید که آدم بی شهامت و پاچه خواری است...
و اما اصل مطلب،هرساله خانه سینما بر اساس بودجه ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ایشان یا صندوق اعتباری هنر قرار می دهد،وظیفه خود می داند اهالی سینما را طبق ظوابط بیمه تکمیلی کند،قطعا متولی این کار سعی می کند با بیمه هایی قرارداد منعقد کند که بیشترین امکانات را در اختیار بیمه شدگان قرار دهد.امسال صندوق اعتباری هنر که ظاهرا جناب سیدزاده مدیریت آنجا را بر عهده دارد،به دلیل اینکه زیر نظر جناب وحیدی فر انجام وظیفه می کند،تمام بیمه شدگان بشدت از عملکرد و سیاست ایشان گله دارند.اول اینکه جناب وحیدی فر باید بدانند اکثر بیمه شدگان پا به سن گذاشته و با کهولت مواجه هستند و بیشتر از جوانان درگیر بیماری های مختلف هستند ،ضمن اینکه این عزیزان، به دلیل عدم آگاهی از نحوه تحویل هزینه های بیمه بشدت ناراضی هستند،چون هیچ اطلاعاتی از سیستم سایت و کامپیوتر و وسایل تکنولوژی ندارند،بیماری آنها را تشدید می کند که چه بسیار عطایش را به لقایش ببخشند،چراکه هم مشکل عدم آگاهی به سایت دارند و هم اینکه فرزندان شان مدام در اختیار آنان نیستند.بیمه گذار فرتوت در طول سال چندین بار بایستی برگ های هزینه بیماری خود را کپی بگیرد و با شرایط بد اینترنت وارد سایت شود یا روانه کافی نت شود؟!این تصمیم ناکارآمد و ناعادلانه،یعنی گناه کبیره...صندوق اعتباری هنر به جای اینکه شرایط را برای هنرمندان،خصوصا پیشکسوتان سهل و آسان سازد،به گونه ای مشکل را برای اهالی هنر به وجود آورده که یک نفر رضایت ندارد.
جناب سیدزاده و جناب وحیدی فر،بردن برگه های هزینه بیمار به صورت سنتی و تحویل آن به خانه سینما که نمایندگی آن را سرکار خانم صابری به عهده گرفته بودند و نهایتا ۱۰ روز بعد وجه آن به حساب بیمه گذار واریز می شد،چه اشکالی داشت که حضرت شان کار را چنین دشوار کردید؟ نگارنده هفت ماه فقط در نوبت اخذ پرونده بستری همسرم بودم تا بالاخره با کمک خانم صابری توانستم فعلا پرونده ای را دریافت دارم.اهالی مظلوم و زحمتکش سینما به اندازه کافی مشکلات دارند.شما که مسوول اجرایی هستید سعی کنید به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران بار مردم را سبک کنید تا به شما اعتماد بیشتری داشته باشند.گرهی که با دست باز می شود نیازی به شکستن دندان ندارد.با مردم مهربان باشید.


یادداشت غلامرضا گمرکی خانه سینما بیمه شاهسواری

@nasrodinmolla