بعدی
like

«پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» در سالن دیوار چهارم

‏. ‏(‏۲۶-‏دی-‏۱۳۹۷)

نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی روی صحنه می رود.

به گزارش آرت کافه،نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» (با کاروان سوخته) با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی ، بازی میثاق زارع و تهیه کنندگی وحید محمدحسینی از اول بهمن ماه در سالن دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.


تئاتر نمایش  پابرهنه  لخت  قلبی در مشت   علیرضا کوشک جلالی   میثاق زارع

«پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» برنده جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان در سال ۱۹۹۹ شده و گروه‌های مختلف تئاتری، بیش از ۷۵۰ بار در کشورهای مختلف آن را اجرا کرده‌اند.

این نمایش داستان زندگی کارگر ترکی است در آلمان. او قربانى یک آتش‏افروزى مى‏ شود که جوانان نژادپرست مسبب آن بوده ‏اند. نه ‏تنها زن و پسرش را از دست مى‏ دهد، بلکه خانه ‏اش که با رنج و کار فراوان خریده بود، نیز طعمه‏ آتش مى‏ شود. در یک مونولوگ گروتسک، اتفاقات را مرور مى‏ کند. در این نمایشنامه‏ هم عشق به زندگى و اجتماعى بودن یک خارجى که در آلمان زندگى مى‏کند، به تصویر کشیده مى‏ شود و هم رنج و دردش. على نه از کسى شکایت مى‏کند و نه کسى را متهم. گرایشات ضد نژادپرستانه‏ نمایشنامه، تنها با در برابر هم قرار دادن دشمنى کور از یک ‏سو و عشق انسانى از سوى دیگر، پرداخته مى‏ شوند. مونولوگى سراپا شاعرانه و انسانى که به هنگام دیدنش مثل فیلم‏ هاى چارلى چاپلین باید با یک چشم گریست و با چشم دیگر خندید.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از:دستیاران کارگردان: طاهره دهکردی و بهنام نجم الدین، منشی صحنه: پگاه محمودوند، عکاس: مریم رضوی، روابط عمومی: پریسا قهرمانی، مشاور رسانه ای: سپیده هاشمی محتشم، طراح پوستر و بروشور: محمدحسن نکوپندار، ساخت تیزر و تولید محتوا: علیرضا نادری (استودیو ورا)، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احمد محمدحسینی و سید سعید بهشتی.

این نمایش از دوشنبه اول بهمن ماه، ساعت ۱۷ در سالن دیوار چهارم به نشانی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ روی صحنه خواهد رفت . علاقه مندان می توانند از سه شنبه ۲۵ دی ماه برای تهیه بلیت به سایت www.tik۸.com مراجعه کنند.

عکس: سید سعید بهشتی