بعدی
like
شناخت نمایندگان مجلس ایران از سینمای جهان، چیزی در حد صفر!

عضو فراکسیون زنان مجلس:«شبی که ماه کامل شد» در قواره سینمای جهان است!!!

‏. ‏(‏۱۷-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ساخت «شبی که ماه کامل شد» با کارگردانی نرگس آبیار، عنوان کرد: فیلمسازی جسورانه بانوان از نقاط قوت جشنواره فیلم فجر امسال است که باید مورد حمایت سیاست‌گذران سینمایی ایران قرار گیرد.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،زهرا ساعی با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر،گفت: امسال جشنواره فیلم فجر میزبان آثار ۷ فیلمساز زن است و در کنار این کارگردانان، دو تهیه‌کننده و سه داور زن نیز در این رویداد حضور دارند.


سینما خانه ملت زهرا ساعی نرگس آبیار   شبی که ماه کامل شد  مجلس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تصویر کشیدن سینما از دریچه دوربین بانوان برای سینمای ایران یک ضرورت است که طی سال‌های گذشته با حضور گسترده بانوان این نقیصه به خوبی جبران شده است، افزود: خوشبختانه حضور معنادار بانوان در سینمای ایران در قامت کارگردان، جای تحسین دارد که ضرورت حمایت مسئولان را هم می‌‎طلبد.

ساعی با اشاره به انتخاب سوژه‌هایی که بانوان سینمای ایران به سراغ آن رفته‌اند، جسارت بانوان در ساخت‌ فیلم‌‎های متفاوت بسیار مثال زدنی دانست و گفت: ساخت اثر متفاوت «شبی که ماه کامل شد» به موضوع ترویست‌های تکفیری پرداخته و پلان‌هایی بی نظیر که کمتر در سینمای ایران سابقه داشته، فیلمی فاخر را روانه جشنواره امسال کرده و اثری در قواره سینمای جهان با موضوعی بکر و ارزشمند تولید شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس بیان کرد: نرگس آبیار کارگردان این اثر در میان زنانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند از دیگران سابقه بیشتری دارد و او که با «شیار۱۴۳» و «نفس» حضور پررنگی در جشنواره داشته، امسال با فیلم متفاوتی به فجر آمده و نظر بسیاری از منتقدان را به فیلم خود جلب کرده است؛ در همین راستا باید زمینه برای حضور بانون در سینمای ایران بهبود یابد تا از این زاویه مهم نیز به جشنواره نگاه شود.

وی افزود: امسال همچنین به پیشنهاد فراکسیون جوانان مجلس بهترین فیلم در حوزه جوانان برگزیده و معرفی خواهد شد که این ابتکار عمل به خواست فراکسیون جوانان مجلس صورت می‌گیرد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس یادآور شد: در کنار مسائل بانوان، توجه به مسائل جوانان نیز برای ما بسیار اهمیت دارد و که جوانان از این طریق تشویق و آثار بیشتر و با کیفیت بالاتری در حوزه جوانان نیز ساخته شود.

آرت کافه:تعریف و تمجید یک عضو فراکسیون زنان مجلس از فیلم نرگس آبیار قابل قبول است، زیرا نظر شخصی و احساسی خود را بیان کرده است،اما اینکه فیلم «شبی که ماه کامل شد» را در قواره سینمای جهان دانسته است جای شبهه بسیار دارد.اگر منظور وی در حد سینمای برخی کشورهای ضعیف در عرصه سینما باشد،پذیرفتنی است،اما اگر بخواهد با آثار کشورهای صاحب سینما مقایسه کند،باید گفت که شناخت وی و برخی از نمایندگان مجلس از سینمای جهان،چیزی در حد صفراست!