بعدی
like

نمایش ویدیو آرت‌های علی اتحاد در گالری هفت آینه

‏. ‏(‏۲۷-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

نمایش ویدیو آرت‌های علی اتحاد با عنوان «تو این‌جا بودی» در گالری هفت آینه به نمایش درآمد.

به گزارش آرت کافه،«تو این‌جا بودی» عنوان نمایش انفرادی ویدیو آرت‌های علی اتحاد است که آذر ماه سال ۹۷ در گالری فرشته به نمایش در آمده بود ، از ۲۵ تا ۲۷خردادماه در گالری هفت آینه ساری به نمایش درآمدند.


هنرهای تجسمی  تو این‌جا بودی    ویدیو آرت‌ علی اتحاد گالری فرشته به نمایش   گالری هفت آینه  ساری

در این نمایشگاه ۸ اثر ویدیویی از علی اتحاد به نمایش گذاشته شده است که در کنار هم مجموعه‌ای به هم پیوسته می‌سازد.

علی اتحاد درباره این ویدیوها گفت:تولید ویدیو بخش جدایی‌ناپذیر زندگی من است. به طور معمول در تمام سال دوربین‌ام را با خودم حمل می‌کنم، به ویژه در سفرها. تصویربرداری برای من کنشی شبیه به عکاسی است. همان طور که بسیاری از مردم طی سال مدام در حال عکاسی از جهان پیرامون‌شان هستند، من هم به طور مداوم همه چیز را ثبت ویدیویی می‌کنم.

او افزود: این ویدیوها حاصل تمرین تمام وقت من است برای آموختن شیوه‌های نگاه کردن به جهان. نوعی مراقبه خاموش که به من می‌آموزد خود را به ارکان جهان پیرامون‌ام متصل کنم.

این نمایشگاه با همکاری گالری فرشته برگزار شده و در دیگر شهرهای ایران نیز قرار است برپا شود.

در بخشی از شرح نمایش ویدیوهای اتحاد چنین آمده است: به نقاشی «گریختن یوسف از دست زلیخا» با قلم کمال‌الدین بهزاد نگاه کنید. فهمِ شناخته شده‌ ما از ابعاد و مختصات، در این اثر چنان در هم شکسته است که در نگاهِ نخست ممکن است خیال کنیم اشتباهی در ساخت و ساز آن رخ داده است. راه‌‌پله‌ها و دیوار‌ها و دروازه‌ها و پنجره‌ها و قالی‌ها و کاشی‌ها هر یک از جهتی دیده شده‌اند. دوباره‌ که به جزییات نگاه کنیم خواهیم دید که هر بخش نظم درونی خود را دارد و از بیرون بافه‌‌ای تو در تو ساخته است که حاوی نظم‌های خُرد و متنوع درونی اثر است. به سخنی ساده‌تر گویا چشمِ ناظر، پیرامون حادثه چرخیده و تلاش کرده است آن را از زوایای گونه‌گون ببیند. این قسم از نگریستن را می‌توان در واژه‌ تماشا خلاصه کرد. مجموعه ویدیوهای تازه‌ام برای من نتیجه‌ تمرینی تمام وقت است؛ تمرینی که تماشا را معنا می‌بخشد.