بعدی
like

«شب سینمای ایران» در جشنواره «منار» بلغارستان

‏. ‏(‏۱-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

در جشنواره بین‌المللی فیلم «منار» بلغارستان و با نمایش فیلم «مادری» رقیه توکلی «شب سینمای ایران» آغاز شد.

به گزارش آرت کافه، با همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان و همکاری بنیاد سینمایی فارابی ،در جریان «شب سینمای ایران» در بلغارستان و همزمان با اکران فیلم «مادری» در خانه سینمای صوفیه، رقیه توکلی، نویسنده و کارگردان این فیلم در این مراسم حضور یافت و ضمن سخنرانی در این مراسم، مورد تشویق حضار قرار گرفت.


سینما حمیدرضا آزادی   بلغارستان  مادری   رقیه توکلی   روزهای نارنجی   آرش لاهوتی   اتاق تاریک   روح‌الله حجازی

حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان ضمن اعلام این خبر به تشریح مشارکت رایزنی فرهنگی در یازدهمین جشنواره فیلم «منار» پرداخت وگفت: در این دوره از جشنواره که با تمرکز بر سینمای ایران از ۱۵ تا ۳۱ ژانویه برگزار می‌شود، ۷ فیلم بلند «مادری» با کارگردانی رقیه توکلی، «روزهای نارنجی» با کارگردانی آرش لاهوتی، «اتاق تاریک» ساخته روح‌الله حجازی، «آپاندیس» با کارگردانی حسین نمازی، «برگ جان» ساخته ابراهیم مختاری، «سورنجان» با کارگردانی محمدرضا رسولی و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ساخته هومن سیدی در سینماهای مختلف صوفیه اکران خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ۳ فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» با کارگردانی فاطمه طوسی ، «کدر» ساخته ابوذر پاک‌نژاد و «مرد دودکشی» با کارگردانی مهرداد اخوان، در بخش کوتاه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: یکی دیگر از اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان در جریان برگزاری جشنواره «منار» برپایی نمایشگاه عکس عشایر ایران در «خانه سینمای صوفیه» است. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از آثار عکاسی اسحاق آقایی، از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد است. این هنرمند عکاس کشورمان، برای برقراری ارتباط نزدیک با عشایر و تصویربرداری مناسب از آنها، مدتی را در میان آنان زندگی کرده است و از نزدیک روش زندگی آنان را حس کرده است.

شب سینمای ایران با حضور صدها نفر از علاقه مندان سینمای ایران، ایرانیان مقیم، مسوولان وزارت خارجه بلغارستان از جمله آنجل اوربتسوف، مدیر بخش آسیا، استرالیا و اقیانوسیه وزارت خارجه بلغارستان، دیپلمات‌های کشورهای مختلف، دانشجویان بخش ایران‌شناسی دانشگاه صوفیه و فارسی‌آموزان رایزنی فرهنگی کشورمان، برگزار شد.