بعدی
like
در آستانه دهمین سالگرد مرگ سلطان پاپ

نمایشگاه «مایکل جکسون بر دیوار» در گالری ملی پرتره لندن برپا شد

‏. ‏(‏۳۰-‏مهر-‏۱۳۹۷)

در آستانه دهمین سالگرد مرگ مایکل جکسون،‌ آثاری تجسمی درباره این سرگرمی‌ساز بزرگ در گالری ملی پرتره لندن ( ۲۷ ژوئن تا ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸) به نمایش درآمد.

به گزارش آرت کافه به نقل از بی بی سی،۹سال پیش‌،اکتبر سال ۲۰۰۹ آلبومی از کارهای مایکل جکسون منتشر شد با نام این آخرش است .(This is it) این عنوان را خود مایکل برای توری که خیال برگزاری‌اش را داشت برگزیده بود.
قصدش البته آن بود که به دستاوردهای بیش از چهار دهه فعالیت پیوسته و درخشانش در عرصه موسیقی و سرگرمی اشاره کند،اما بخت موافق نیفتاد. او در حین تمرین‌های فشرده برای کنسرت‌هایش ناگهان درگذشت و این مجموعه آهنگ که پس از مرگش منتشر شد در واقعیت آخرین اثر هنرمند از کار درآمد.


موسیقی مایکل جکسون ‌ گالری ملی پرتره لندن

در آستانه دهمین سالگرد مرگ مایکل جکسون،‌ آثاری تجسمی درباره این سرگرمی‌ساز بزرگ در گالری ملی پرتره لندن ( ۲۷ ژوئن تا ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸) به نمایش درآمد. ایستگاه لندن در واقع بخشی از تور این مجموعه است که در ادامه به فرانسه، آلمان و فنلاند سفر خواهد کرد و تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه با پیش چشم آوردن آثاری از نقاشی و عکس تا ویدیوآرت و چیدمان سهم فراگیر مایکل جکسون را در فرهنگ عمومی در سراسر جهان نشان می‌دهد.
عنوان نمایشگاه: Michael Jackson: On the Wall is at the National Portrait Gallery from ۲۸ June to ۲۱ October است که به صورت تحت اللفظی می‌توان آن را به مایکل جکسون بر دیوار برگرداند، که با Off the Wall (نامتعارف) که نام یکی از نخستین آلبوم‌های موفق و مشهور اوست، جناسی می‌سازد.


موسیقی مایکل جکسون ‌ گالری ملی پرتره لندن

گرچه انتخاب از میان آثار این نمایشگاه دشوار است،اما هفت اثر برگزیده جنبه‌های گوناگون و گسترده کار و زندگی تاثیرگذار سلطان پاپ را بازمی‌نمایاند.