بعدی
like

استقبال زنجانی‌ها از برگزاری جشنواره فیلم فجر

‏. ‏(‏۲۰-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در ۷ روز اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای بهمن و روشا، ۲۶۰۰ تن از اهالی هنردوست زنجان به تماشای این فیلم ها نشستند.

به گزارش آرت کافه، فاطمه کرباسی با اشاره به آغاز سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با افتتاح نخستین سینمای خصوصی بعد از انقلاب در شهر زنجان گفت: این مراسم با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زنجان، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استان، جمعی از مدیران و اعضای شورای شهر و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و سرمایه گذاران و شهروندان هنر دوست استان همراه بود.


جشنواره فیلم فجر قسم  سرخ پوست  آشفتگی  دیدن این فیلم جرم است   ناگهان درخت زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال ۲۴۷ صندلی به صندلی های سینمایی زنجان افزوده شد، ادامه داد: در پنجمین سال اکران فیلم ها در زنجان شاهد دو برابر شدن این ظرفیت در زنجان بودیم.

او با اشاره به اینکه اکران فیلم های جشنواره فجر در زنجان از ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه با اکران ۱۰ فیلم در ۲۷ سانس انجام شد، گفت: این فیلم ها روی پرده سینماهای بهمن و روشا اکران شد.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در سینما بهمن ۱۴ اکران و در سینما روشا ۱۳ اکران انجام شد، افزود: شهروندان زنجانی از این جشنواره استقبال بی نظیری داشتند و به جهت افزایش تعداد صندلی ها در استان آمار تماشاگران نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشت.

او با بیان این موضوع که برخی از فیلم های جشنواره با استقبال خوب مردمی مواجه شدند، گفت: برخی فیلم‌ها از جمله فیلم‌های قسم، سرخ پوست، آشفتگی، دیدن این فیلم جرم است و ناگهان درخت در زنجان جزو فیلم‌های پر مخاطب بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بلیت فیلم در سینماهای زنجان دو نرخی عرضه می شد، افزود: قیمت بلیت در سینما بهمن ۱۰ هزار تومان و در سینمای تازه تاسیس و خصوصی روشای زنجان که جزو سینماهای ممتاز شناخته می‌شود ۱۵هزار تومان به فروش رسید؛ این بلیت ها از طریق سایت سینما تیکت به فروش رسیده است.

کرباسی با اشاره به اینکه در بازه زمانی اکران فیلم های جشنواره فجر ۲۶۰۰ نفر از اهالی هنردوست زنجان به تماشای این فیلم‌ها نشستند، گفت: در این مدت شاهد حضور هنرمندان شاخص استان در عرصه های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و شاعران و اهالی فرهنگ و خبرنگاران استان در اکثر اکران ها بودیم.تبلیغات فیلم‌های جشنواره فجر و اطلاع رسانی در خصوص جدول زمانی اکران این فیلم‌ها در سطح شهر از طریق نصب بنر و توزیع تراکت، ارسال اخبار در فضای مجازی، کانال‌ها، گروه‌های فعال در شبکه های اجتماعی و همچنین خبرگزاری‌ها ونشریات انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: پرواز سیمرغ پروانه ها در استان با استقبال دانش آموزان مدارس متوسطه و ابتدایی همراه بود.

کرباسی از حضور دکتر حقیقی استاندار زنجان و جمعی از مدیران استانی در سینماهای زنجان برای تماشای فیلم های جشنواره فجر خبر داد و گفت: حضور مقام عالی استان و مدیران استانی در اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پشتوانه ای بزرگ برای تولید و اکران فیلم های فاخر و حضور سرمایه گذاران در استان خواهد بود.

۱۰ فیلم جشنواره فجر به مدت یک هفته در سینما بهمن زنجان با ۲۳۱ صندلی و سینما روشا با ۲۴۷ صندلی اکران شد.