بعدی
like

منتقد یا مدیر جلسه پرسش و پاسخ،چه کسی باشد،چه کسی نباشد؟!

‏. ‏(‏۳-‏دی-‏۱۳۹۸)

وقتی این تعداد کارشناس برتر دارید که برای گرفتن کارت جشنواره فیلم فجر اقدام کرده اند،چرا بین آنان قرعه کشی نمی کنید تا نام هرکدام از کیسه درآمد مدیریت جلسه ها را به عهده داشته باشند؟!

ملانصرالدین:هنوز نام منتقد یا کسی که قرار است مدیر جلسه پرسش و پاسخ سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر به طور رسمی از سوی روابط عمومی این جشنواره اعلام نشده،حرف و حدیث ها و مناقشات پیرامون این موضوع شروع شده و دارد گسترده تر می شود.
بارها گفته ایم و گفته اند که نقد کردن فیلم ها توسط منتقدان،پس نمایش فیلم اشتباه مهلکی است.بنابراین بحث حضور یک منتقد به عنوان مدیر جلسه منتفی است و باید باشد.
اگر قرار است کسی یا کسانی مدیریت جلسات پرسش و پاسخ را به عهده بگیرند باید سابقه کاری و توانایی آنان در عرصه نویسندگی و مدیریت روشن و قوی باشد.
می دانیم و می دانید که این جلسات پرسش و پاسخ برای عده ای منبع درآمد است که خدا بیشترش کند که می کند،اما چرا از این خوان گسترده افراد کارآمد دیگری نیز بهره نبرند و فقط محدود به چند نفر باشد؟آیا این عده با دبیر جشنواره قرارداد نوشته یا نانوشته دارند که باید حتما آنان مدیریت جلسات را بر عهده داشته باشند؟آیا بین آنان چیزی رد و بدل شده که فقط باید صورت های تکراری را دید و حرف های تکراری را شنید؟
وقتی ماشاءالله بیش از ۲۰۰۰ منتقد و روزنامه نگار کاربلد و باسابقه در عرصه رسانه های تصویری فعال بوده و حتی عده ای از آنان مجری برنامه های ورزشی و غیر ورزش رادیو و تلویزیون هستند!چرا تنها باید به چند نفر بسنده کرد؟
وقتی این تعداد کارشناس برتر دارید که برای گرفتن کارت جشنواره فیلم فجر اقدام کرده اند،چرا بین آنان قرعه کشی نمی کنید تا نام هرکدام از کیسه درآمد مدیریت جلسه ها را به عهده داشته باشند؟!
اصلا چرا راه دور برویم،وقتی که دبیر جشنواره و دیگر مدیران آن به خبرنگاران احترام گذاشته و قرار است، اگر شد و ازمابهتران گذاشتند،انتخاب سینمای اهالی رسانه با خودشان باشد!چرا انتخاب مدیر جلسات پرسش و پاسخ به نظر سنجی گذاشته نمی شود تا شایسته ترین، انتخاب و بساط مناقشات و حرف و حدیث ها نیز برچیده شود؟
به گمان حقیر،دبیر جشنواره و مدیران ریز و درشت دیگر،ترجیح می دهند این نظر سنجی فقط بین آشنایان،فامیل و دوستان برگزار شود تا مدیریت جلسات پرسش و پاسخ و دیگر امور خدای ناکرده به دست نامحرمان و غیر خودی ها نیفتد که تا کنون به لطف سازمان سینمایی و مدیرانش چنین اتفاق شومی رخ نداده و نخواهد داد!


یادداشت ملانصرالدین منتقد جشنواره فیلم فجر رسانه

@nasrodinmolla