بعدی
like
رضا زهتابچیان در نشست پرسش و پاسخ فیلم «دیدن این فیلم جرم است»:

شروع فیلم قاطع تر است، ولی فکر نمی کنم بهتر باشد

‏. ‏(‏۱۶-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

نشست پرسش و پاسخ فیلم «دیدن این فیلم جرم است» با حضور عوامل برگزار شد.

به گزارش آرت کافه،نشست خبری فیلم «دیدن این فیلم جرم است» با حضور رضا زهتابچیان(نویسنده و کارگردان)، مهدی زمین پرداز،لیندا کیانی،حمیدرضا پگاه،محمود پاک نیت و حمید ابراهیمی(بازیگران)، محمدرضا شفاه(تهیه کننده)، حمید خزایی فر(آهنگساز)، محسن دارسنج(طراح چهره پردازی) و تعدادی دیگر از عوامل فیلم برگزار شد.


سینما  دیدن این فیلم جرم است    رضا زهتابچیان  مهدی زمین پرداز لیندا کیانی حمیدرضا پگاه محمود پاک نیت

محمدرضا شفاه تهیه کننده در مورد موانع برای ساخت فیلم، گفت: درباره این سوال زیاد صحبت شده است. داستان اولیه فیلمنامه قبل تر نوشته شده است. دو سال پیش ما این فیلمنامه را تصمیم گرفتیم بسازیم که در مراحل اولیه گرفتن مجوز متوقف شد. بعد از آن از اسفند سال گذشته این بحث به طور جدی در حوزه هنری مطرح شد و یک بار دیگر تصمیم گرفتیم که این فیلم را بسازیم. می‌دانستیم موانع زیاد است ولی تلاش کردیم با مذاکره کار را پیش ببریم. در نهایت مجوز را به نام سازمان حوزه هنری صادر کردند. بعد از این هم که ساخته شد،نام تهیه کننده حقیقی هم که بنده بودم را به فیلم اضافه کردند.

سوال بعدی درباره اسم فیلم پرسیده شد و اینکه آیا این اسم برای جذب مخاطب بوده که رضا زهتابچیان در پاسخ گفت: اسم فیلم دیالوگی بود در یکی از سکانس ها که می گفت پس چرا نمی گذارید این فیلم را مردم ببینند. دیدن فیلم جرم است؟

او افزود: راد ،یک تیم فیلمبرداری می آورد و می نوشت اینجا صحنه یک فیلم است. این دیالوگ و آن سکانس حذف شد و الباقی سکانس ها را هم نتوانستیم بگیریم. بنابراین خالی از مردم است. دوازده، سیزده سال پیش که این اسم را انتخاب کردم دو منظوره بود. هم احساس می کردم جذابیت دارد هم کاشت و برداشتی در این فیلم است. بعدا اسم به صورت مضمونی ماند، چون هر جا برای فیلمنامه صحبت می کردیم با هیجان گوش می کردند، ولی نهایتا می گفتند نمی خواهی بسازی که؟

زهتابچیان در ادامه درباره پایان فیلم و اینکه آیا رضایت مخاطب را جذب خواهد کرد، گفت: سعیم بر این بود که مخاطب رضایت داشته باشد،اما اینکه این اتفاق افتاده یا نه نمی توانم به طور قاطع بگویم. این بازخوردی است که باید از مخاطبان بگیرم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که به این قائل هستید که شروع فیلم بهتر از پایانش است گفت: شروعش قاطع تر است، ولی فکر نمی کنم بهتر باشد.

از رضا زهتابچیان درباره اینکه کلوزآپ های پیاپی در سکانس خلع سلاح باعث شده مخاطب دیر متوجه اتفاق رخ داده شود و آیا تدوین مجدد می شود، گفت: کمی بخش درگیری ها را کم می کنیم.

...