بعدی
like

شهرداری تهران،کمک به جشنواره فیلم فجر یا خیانت در امانت مردم؟!

‏. ‏(‏۲۵-‏دی-‏۱۳۹۸)

شورای شهر تهران مانند همیشه یا محل منازعات سیاسی است و یا ناظری بی منظور است.هیچ نظارتی بر عملکرد شهرداری تهران نداشته و ندارد.

آرت کافه-سیدرضااورنگ:شهرداری تهران چند سالی است که سرمایه های مردم را هدر داده و آنها را به پای جشنواره هایی مانند شهر و فجر می ریزد،بدون اینکه یک ریال سود مالی یا ذره ای منفعت معنوی داشته باشد،چرا؟!
وظیفه ذاتی شهرداری تهران چیست،ویران کردن شهر یا آباد کردن آن؟شهرداری تهران بودجه های کلانی دارد که بیشتر آن از حلقوم مردم بخت برگشته و تنگدست به زور بیرون کشیده شده است،با بهانه های مختلف و ناعادلانه که هر سال نیز بر مبلغ آن افزوده می شود.این همه پولی که از جیب مردم فقیر بیرون کشیده شده است،باید برای رفاه و آسایش این مردم هزینه شود یا خرج کشیدن چند صوت و زدن چند کف؟!
این چه سیاستی است که شهرداری تهران در پیش گرفته است، پشت کردن به مردم عام و تعظیم در برابر خواص؟!در صورتی که ذات شهرداری ایجاب می کند که برعکس باشد.
شهر تهران هزار و یک مشکل ریز و درشت دارد که هنوز برطرف نشده است.بهانه شهرداران نیز همیشه کمبود بودجه است!اگر بودجه کم است،چرا آن را خرج جشنواره ها می کنید؟مگر شما وابسته به وزارت ارشاد هستید و بودجه خود را از آنجا می گیرید؟!
برپایی جشنواره فیلم فجر بر عهده وزارت ارشاد است و بس.مطمئنا این وزارتخانه عریض و طویل آن قدر پول دارد که ده ها جشنواره مثل فجر را برگزار کند،اگر نداشت این همه در بنیاد فارابی و زیر مجموعه های دیگر این وزارتخانه ریخت و پاش و حاتم بخشی وجود نداشت!
اگر وزارت ارشاد دستانش خالی است،چرا ۳۰۰ میلیون تومان دستخوش به یک کارگردان می دهد تا دفترش را توسعه دهد؟چرا بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به دو کارگردان بابت کار انجام نشده می دهد؟چرا میلیاردها پول زیر دست و پای جشنواره بی تاثیر کودک و نوجوان می ریزد که مدیر روابط عمومی این جشنواره
در کمال خونسردی و با نفهم فرض کردن مردم و اهالی رسانه با پوزخند بگوید برای ستاد خبری این جشنواره غیر مفید فقط ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم!با این حساب وزارت ارشاد پول دارد،فراوان هم دارد،اما خوش دارد جاهایی که دوست دارد و دوست دارند خرج کند!
شهرداری تهران مگر عامل وزارت ارشاد است که به نیابت از آن خرج جشنواره فیلم فجر را بدهد؟!این پول ها متعلق به مردم است،نه شهرداری و شورای شهر تهران.باید خرج آسایش و رفاه مردم شود.تا یک باران می بارد شهردار تهران گردن کج کرده و می گوید،غافلگیر شدیم!بودجه نداشتیم شهر را آماده کنیم تا هنگام بارندگی خیابان ها و کوچه هایش دچار آبگرفتگی نشود!اگر پول ندارید جوی ها ، نهرها و فاضلاب ها را لایروبی کنید،از کجا می آورید که خرج جشنواره ها می کنید؟!
شهرداری تهران به طور ناعادلانه و جابرانه برای ماشین هایی که حق ندارند در خیابان حتی چند متر تردد کنند مالیات گرفته و اخیرا هم بابت طرح ترافیک مردم را سرکیسه می کند،چرا از مردم پول می گیرد بابت کار نکرده؟!چرا مردم فرودست حق ندارند ماشین های شان را به حکم شهرداری بیرون بیاورند،اما به بالادست ها طرح ترافیک می فروشند تا در سطح شهر دود بپا کرده و محیط آن را آلوده کنند؟!
اکثر نقاط شهر بزرگ تهران فاقد مکان های فرهنگی و تفریحی است.مردمی که به زور از آنان مالیات گرفته شده انتظار دارند بابت این همه دوشیدن شان لااقل یک مکان برای تفریح شان ساخته شده و خدمات دهد،اما نیست،کجاست؟بودجه اش خرج جشنواره ها شده تا عده ای برای خود دور همی راه انداخته،جیب های شان را انباشته کرده و به ریش مردم بیچاره بخندند!
آقای شهرداری که برچسب تهیه کنندگی به ریشت بسته اند تا مدام بودجه شهرداری را خرج آنان کنی،خوابی یا بیدار؟هنوز متوجه نشدی چرا جایزه بهترین تهیه کنندگی را به تو دادند؟عاشق چشم و ابرویت بودند؟نه، برای جیب های شهرداری نقشه کشیده بودند و می کشند!
شهرداری وظیفه دارد از پول خود مردم مکان های فرهنگی ساخته و در اختیار آنان بگذارد تا از آنها استفاده کنند،نه اینکه خاصه خرجی کند برای جشنواره ها!
شهر تهران بشدت کمبود سالن سینما و تئاتر دارد.این همه سینما در جنوب شهر به زور تعطیل شده اند،چرا آنها را بازسازی نکرده یا به جای شان سالن بهتری نمی سازید؟اکثر نقاط تهران،به خصوص جنوب شهر سالن سینما ندارند،در صورتی که در گذشته چندین سینما در این نقاط وجود داشت و مردم با پول کم به این سالن ها می رفتند و فیلم می دیدند.کارگران و مردم بی پول جنوب شهر باید کجا بروند فیلم ببینند، پردیس سینمایی کورش که جای از مابهتران است؟!
شورای شهر تهران نیز که مانند همیشه یا محل منازعات سیاسی است و یا ناظری بی منظور است.هیچ نظارتی بر عملکرد شهرداری تهران نداشته و ندارد.آیا از شهرداران تهران از گذشته تا حال یک بار پرسیده و می پرسند،چرا پول آسایش مردم را به پای جشنواره ها ریخته و می ریزید؟!یک بار جرات کنید و سوال کنید.اگر کنار مردم هستید،همین فردا در شورای شهر مطرح کرده و جلوی شهردار تهران بایستید.


یادداشت سیدرضااورنگ تهران شهرداری شورای شهر جشنواره فیلم فجر جشنواره شهر

@nasrodinmolla