بعدی
like

افتتاح جشنواره کتاب کودک و نوجوان در پایتخت کتاب

‏. ‏(‏۲۱-‏آذر-‏۱۳۹۷)

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان پنجشنبه ۲۲ آذر‌ماه در کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش آرت کافه، نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان از پنجشنبه ٢٢ آذر تا یک‌شنبه ٢٤ آذر‌ماه در کاشان پایتخت کتاب ایران برپا می‌شود، این جشنواره از برنامه‌های چهارمین پایتخت کتاب ایران است که با همت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های کاشان و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش با برگزاری نمایشگاه تخصصی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان شماری از تصویرگران جهانی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.


فرهنگی داستان  شعر  قصه‌گویی  ترجمه  سفر و ادبیات  بحران و چالش آب  کارگاه‌ فیلمنامه و نمایشنامه وزیر ارشاد جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان

در این دوره موضوع ویژه جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، «آب» است، در ایام جشنواره کارگاه‌ها و نشست‌هایی با موضوع داستان، شعر، قصه‌گویی، ترجمه، سفر و ادبیات، بحران و چالش آب، کارگاه‌ فیلمنامه و نمایشنامه و ... برگزار می‌شود‌. کار‌گاه‌ها در دو بخش علاقه‌مندان بزرگ‌سال و هم‌چنین کودکان و نوجوان‌ها برپا می‌شود. علاوه بر آن با حضور بیش از پنجاه نویسنده و تصویرگر در مناطق مختلف شهری و روستایی، شهرستان کاشان برنامه صبحگاه نویسنده اجرا می‌شود و نویسندگان اول صبح در مدارس حاضر می‌شوند و در برنامه صبح‌گاه مدارس با بچه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد. علاوه بر این‌ها مجموعه‌‌ای از فیلم‌ها برگزیده کودک و نوجوان در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هم‌چنین سالن هتل‌های شهر کاشان برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود. برگزاری شب شعر و داستان، شب تجربه و تقدیر از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان همچنین برگزاری نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب و تور گردشگری از تاسیسات آب نیز از دیگر فعالیت‌های این رویداد است.

همچنین در ایام برگزاری جشنواره ایده‌های برای نوشتن داستان و تصویرگری درباره آب که به دبیرخانه رسیده است، داوری و ارزیابی می‌شود و در مراسم پایانی پنج نویسنده و پنج تصویرگر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و از آن‌ها برای نشر آثار‌شان حمایت می‌‌شود.

در جشن پایانی در روز بیست و چهارم آذر‌ماه کتاب‌های کودک و نوجوان برگزیده یک دهه اخیر با موضوع «آب» معرفی خواهند شد و از نویسندگان و تصویرگران برتر تقدیر به عمل می‌آید.