بعدی
like
علی شمس اللهی خواننده موسیقی پاپ:

هنرمند کالای دست تهیه کنندگان نیست که خرید فروش شود

‏. ‏(‏۳۱-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

نشست خبری علی شمس اللهی خواننده موسیقی پاپ با حضور امیرخسروی ، پارمیدا کلاهچیان تهیه کننده ، صادق سیادت مشاور رسانه ای این خواننده و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش آرت کافه،در ابتدای این نشست علی شمس اللهی گفت: سال ۹۴ با آلبوم موسیقی رویای تازه پا به عرصه موسیقی گذاشتم و با همکاری حامد برادران این آلبوم را منتشر کردم. سپس آغاز به برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کردم که خوشبختانه توانستیم در این کنسرت ها به موفقیت نسبی دسترسی پیدا کنیم،اما در سال ۹۶ با توجه به اتفاق های شخصی ترجیح دادم سکوت هنری در پیش بگیرم و اثر جدیدی را منتشر نکنم، ولی این استراحت هنری موجب شد سال ۹۷ با قدرت بیشتری دست به تولید آثار جدیدتر بزنم و خیلی قوی تر از قبل در این عرصه قدم بردارم . این امر زمینه ساز موفقیت چشمگیری در زمینه مارکت موسیقی شد و خوشبختانه توانستیم در سال ۹۷ بخش قابل توجهی از مارکت موسیقی را به دست بیاوریم. این موفقیت به گونه ای بود که از انتهای سال ۹۷ تا کنون ۳۰ کنسرت برگزار کردیم که تمامی این برنامه ها با استقبال خوبی همراه بود.


موسیقی علی شمس اللهی  امیرخسروی   پارمیدا کلاهچیان    صادق سیادت

وی در ادامه در باره تفاوت ها ی آلبوم قدیمی و جدیدش عنوان کرد: سلیقه مخاطب در موسیقی هر سه ماه یک بار با عرضه یک تراک عوض می شود؛همین طور می بینیم مخاطب در کنسرت ها شکل جدیدی از موسیقی را از ما می خواهد . در صورتی که هنرمند خودش را با این سلیقه منطبق نکند، مخاطب خود را از دست می دهد بنابر این ما در این زمان سعی کردیم دست به تولید آثاری بزنیم که با گوش مخاطب آشناست و منطبق بر سلیقه شنیداری جامعه است.

پارمیدا کلاهچیان:مردادماه کنسرتی را در تهران برگزار خواهیم کرد
در ادامه این نشست پارمیدا کلاهچیان یکی از تهیه کنندگان علی شمس اللهی با اعلام خبر کنسرت مردادماه در تهران گفت: اردیبهشت ماه سال آتی تراک های جدیدی را به بازار موسیقی عرضه خواهیم کرد . همچنین در چند شهر دیگر نیز در اردیبهشت ماه کنسرت هایی برگزار می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری کنسرت در شهر مشهد توضیح داد: در حال حاضر به واسطه شرایط شهر مشهد نمی توان به محلی برای برگزاری کنسرت به آن فکر کرد، اما امیدواریم در آینده نه چندان دور مشکل شهر مشهد نیز حل شود و بتوانیم در این شهر برنامه داشته باشیم.

کلاهچیان درباره آثار جدیدی که به بازار ارائه خواهند داد گفت: در آثار جدید سعی کردیم سلیقه مخاطب و بازار موسیقی مورد نطر قرار بگیرد تا بتوانیم کنسرت های موفقی را مانند گذشته پشت سر بگذاریم.

خسروی: هیچ گاه نمی توانیم تمامی مخاطبان را راضی نگه داریم
امیر خسروی از دیگر تهیه کنندگان علی شمس اللهی نیز گفت: خوشبختانه ما در شهرهای مختلف کنسرت های موفقی را پشت سر گذاشتیم . همین امر باعث شد تا ما به حضور جدی تر در این عرصه فکر کنیم. مردم ما متاسفانه در طول زندگی خود با بحران و غم درگیر بوده اند ، به همین دلیل تصمیم ما بر این است که با ارا ئه آهنگ های شاد کمی از غم و غصه ای را که مردم درگیر آن هستند کمرنگ کنیم.

وی در رابطه با ادامه همکاری با علی شمس اللهی توضیح داد: هر خواننده سنی دارد و این سن به شرطی که خود را با بازار موسیقی هماهنگ کند بالاتر می رود ف اگر نتواند تغییراتی که در این عرصه شکل می گیرد را در خود به وجود آورد موجب می شود تا سن حرفه ای او کاهش یابد. من تا مادامی که علی، دانش و انطباق خود را با بازار و سلیقه موسیقی هماهنگ کند با او همراه خواهم بود.

خسروی عنوان کرد: سلیقه های متفاوتی در هنر موسیقی وجود دارد و طبیعتا ما نمی توانیم تا تمام سلیقه های موسیقی را قانع کنیم تا به موسیقی ای که ما تولید می کنیم گوش کنند ،اما می توانیم با در نظر گرفتن سلیقه کلی جامعه دست به تولید اثر بزنیم.

علی شمس اللهی درباره تهیه کنندگان این عرصه گفت: متاسفانه برخی از تهیه کنندگان در این عرصه به خواننده به عنوان یک کالا نگاه می کنند، ولی خوشبختانه من با تهیه کنندگان جدیدم چنین مشکلی را ندارم، ولی برخی از تهیه کنندگان فکر می کنند هنرمند یک کالاست و هر زمان که بخواهند می توانند آن را بخرند یا بفروشند،ولی من باید از اینجا اعلام کنم که هنرمند یک کالا نیست و هیچ گاه ازبین نمی رود.

وی در رابطه با شبکه های اجتماعی و رویکردی که در آنها شکل گرفته عنوان کرد: شبکه های اجتماعی هم نکات مثبتی را ایجاد کرده و هم نقاط ضعفی را به وجود آورده اند. فضای مجازی باعث شده رابطه نزدیک تری بین هنرمند و مخاطب شکل بگیرد، اما ازسویی دیگر همین فضا مسبب حضور افرادی است که هیچ پشتوانه هنری ندارند و این معضل تا جایی ادامه یافته است که سینما نیز به سوی این دست افراد رفته و از آنها به عنوان بازیگر دعوت می کند.

شمس اللهی درباره همکاری با دیگر خواننده ها گفت: قرار بود فروردین ماه این همکاری شکل بگیرد، اما متاسفانه با توجه به عدم صدور مجوز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این همکاری به تعویق افتاد.

وی در پایان افزود: امیدوارم که بچه های موسیقی مانند بچه های تئاتر و سینما پشت هم قرار بگیرد و از همدیگر حمایت کنند و در صورت شکل گیری این همبستگی اتفاق های بزرگی در صنعت موسیقی کشور به وجود خواهد آمد.