بعدی
like
واکنش رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به حواشی مراسم تشییع پوران شریعت رضوی

وزارت کشور و متولیان حسینیه ارشاد پاسخگو باشند

‏. ‏(‏۲۹-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از ممانعت از برگزاری مراسم تشییع همسر دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد، خواستار توضیح متولیان و مسوولان حسینیه ارشاد، مسوولان وزارت کشور از جمله فرمانداری و استانداری که مسوول حفظ نظم و برگزاری این مراسم بودند، شد.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،احمد مازنی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مراسم تشییع پیکر دکتر پوران شریعت رضوی مبنی بر ممانعت از برگزاری مراسم تشییع همسر دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد، ضمن عرض تسلیت، اظهار امیدواری کرد که جامعه ما همواره در مسیر انصاف گام بردارد و حداقل انصاف این است که ما قدرشناس خدمات اشخاصی باشیم که در تاریخ این کشور گام برداشته‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ادبیات انقلاب مدیون دکتر شریعتی است، افزود: انتظار در نگاه و آثار دکتر شریعتی تعریف شد، عاشورا را از مکتب کلامی وی آموختیم و مفاهیمی مانند شهادت، امت، امامت، مستکبر، مستضعف را او معنایی دوباره و انقلابی بخشید و در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأثیری ویژه داشت ؛ حتی هنوز هم تأثیرگذار است و شخصیتی به مانند او نداریم.

وی ادامه داد: مرحومه پوران شریعت‌رضوی نیز به لحاظ شخصیت علمی و فرهیختگی در سایه دکتر شریعتی قرار داشت و از لحاظ شخصیت، وی به خوبی شناخته نشد که امیدواریم در دوران پس از درگذشتش به خوبی شناخته شود.

مازنی با بیان اینکه اگر مسوولیت نمایندگی مردم در مجلس با وظیفه خاص بررسی لایحه بودجه را در این روزها نداشتم، حتما در مراسم تشییع مرحومه شرکت و ادای وظیفه می‌کردم، درباره ممانعت از برگزاری مراسم تشییع همسر دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد، گفت: امیدوارم اتفاق امروز ناشی از عدم هماهنگی باشد و خدایی نا کرده از سر قدرناشناسی، بی اعتنایی و بی احترامی نبوده باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متولیان و مسوولان حسینیه ارشاد، مسوولان وزارت کشور از جمله فرمانداری و استانداری که مسوول حفظ نظم و برگزاری این مراسم بودند باید توضیح دهند چرا این ناهماهنگی‌ها رخ داده ؟ امیدوارم در ادامه مراسم بزرگداشت این بانوی فرهیخته به نحو شایسته‎ای برگزار شود.