بعدی
like

برگزاری دومین «کوچه فستیوال موسیقی»

‏. ‏(‏۶-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

دومین «کوچه فستیوال موسیقی» از بیستم تا بیست و ششم اسفند ماه در شهر بوشهر با حضور گروه­ های مختلف که به اجرای موسیقی نواحی خواهند پرداخت، برگزار خواهد شد.

به گزارش آرت کافه،فستیوال موسیقی کوچه، رویدادی است کاملا مستقل که به همت تعدادی هنرمند و هنر دوست، هر ساله، اسفند ماه، در کوچه ­ای از کوچه های بندر بوشهر برگزار می ­شود.


موسیقی گروه هیرون   گروه شبدیز  خوزستان گروه کماکان  افغانستان  آذربایجان  گروه وحید اسداللهی  خراسان شمالی گروه نغمه­ ستان  کوچه فستیوال موسیقی

گروه­ هایی از بوشهر(گروه هیرون و گروه شبدیز)، خوزستان (گروه کماکان)، افغانستان، آذربایجان (گروه وحید اسداللهی)، خراسان شمالی(گروه نغمه­ ستان)، لرستان (گروه سورنای)، هرمزگان (گروه داماهی) و هم­چنین گروه­ های موسیقی عربی طی هفت روز در دو سانس ساعت ۱۹ و ساعت ۲۱:۳۰ در کافه حاج رییس بوشهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سانس ساعت ۲۳ به بداهه­نوازی اختصاص خواهد داشت.

به گفته برگزارکنندگان این فستیوال که جمعی از هنرمندان بوشهرهستند، فستیوال موسیقی کوچه، می­ خواهد زمزمه ­هایِ زیر لب، ترانه­ های پشت پنجره­ ها و آوازهای آخر شبِ رهگذرانِ پس­ کوچه­ های همه خانه ­های ایران و جهان را بشنود. این فستیوال تلاش دارد در روزهای برگزاری‌اش، موسیقی ناب را ساده و بی ­تکلف، برای ارتقای زیستنِ انسانی به گوش و قلب مخاطبانی برساند که هجوم صداهای سطحی و نازل محاصره‌ شان کرده است.

احسان عبدی ­پور که از برگزارکنندگان این فستیوال است، گفت: فستیوال موسیقی کوچه کاملا مستقل بوده و بدون حمایت مالی از سوی هر شخص یا ارگانی برگزار می­ شود. در اساسنامه این فستیوال هیچ سود و دستمزدی برای برگزارکنندگان در نظر گرفته نشده است و بلیت ­فروشی تنها با هدف تامین هزینه­ های برگزاری و پرداخت دستمزد گروه­ های موسیقی انجام شده است.

اختتامیه این برنامه یکشنبه ۲۶ اسفند خواهد بود.