بعدی
like
رییس سازمان سینمایی در اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران:

جشنواره فیلم کوتاه مهم‌ترین جشنواره در خاورمیانه و غرب آسیاست!

‏. ‏(‏۲۵-‏آبان-‏۱۳۹۸)

رییس سازمان سینمایی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، حضور و ارسال آثار توسط سینماگران جوان ما در سراسر دنیا قابل توجه است.

به گزاش آرت کافه،حسین انتظامی که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه حضور پیدا کرده بود، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این رویداد عنوان کرد: به ویژه از آقای موسوی و همکارانش در ستاد برگزاری و انجمن سینمای جوانان ایران، هیأت‌های انتخاب و داوری، همچنین همه کسانی که در برگزاری این جشنواره باشکوه که اعتبارش شما جوانان هستید تشکر می‌کنم. این جشنواره به همت شما عزیزان مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در خاورمیانه و غرب آسیاست.


سینما جشنواره فیلم کوتاه سازمان سینمایی حسین انتظامی صادق موسوی پردیس ملت خاورمیانه

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار بودجه جذب شده حمایت از فیلمسازان جوان در شهرستان‌ها به نسبت سال گذشته پنج برابر شده و امیدوارم کمک کند تا مثل گذشته بتوانند چهره‌های بزرگی از این استعدادها به سینما معرفی شود. امیدوارم زمینه استفاده تلویزیون و رسانه‎‌های جدید از این شیوه گفتمان‌‌سازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان سینمایی گفت: فیلم کوتاه می‌تواند فکورانه‌تر باشد و ما می‌توانیم به مردم کمک کنیم تا از این قاب سینمایی استفاده بیشتری کنند. فیلم کوتاه به عنوان قاب تولید باید بازارسازی و با توجه به اقتصاد سینما برای خود ماندگاری بیشتری ایجاد کند. سازمان سینمایی هم از ظرفیت خود و فضای هنر و تجربه استفاده کرده است و در عین حال باید آن را گسترش داد.

سید صادق موسوی دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پس از قرائت شعری در ستایش میلاد مبارک رسول اکرم (ص)، گفت: قبل از هرچیز باید بگویم در اینجا به روال جشنواره‌های دیگر قصد ندارم تا درباره عدد و رقم‌‌های مرسوم مربوط به برگزاری این دوره از جشنواره حرف بزنم، بلکه می‌خواهم از تمام هنرمندان، همکاران، مخاطبان هنردوست، شهردار محترم تهران، هیأت‌های دیپلماتیک و در آخر از آقای انتظامی که از این جشنواره حمایت کرده‌اند تشکر کنم.

وی افزود: امیدوارم سال‌های آینده هم مثل تمام سال‌های گذشته و این دوره برگزاری جشنواره درخشان باشد و ما از حمایت‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور برخوردار باشیم. بار دیگر میلاد حضرت رسول (ص) را تبریک می‌گویم و امیدوارم حال همه مردم ایران خوب باشد. آرزو می‌کنم این شب هم برای تان خاطره‌انگیز شود و به تمام برندگان امشب تبریک می‌گویم.

در مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید در فضایی روحانی، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و سپس دبیر جشنواره سخنان کوتاهی ایراد کرد. بعد از آن رئیس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و سخنان کوتاهی درباره سینمای فیلم کوتاه و سینماگران جوان بیان کرد.


سینما جشنواره فیلم کوتاه سازمان سینمایی حسین انتظامی صادق موسوی پردیس ملت خاورمیانه

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره نمایش داده شد و جوایز بخش داستان‌نویسی و کتاب و سینما اعلام شد. تقدیر از مسعود امینی تیرانی به خاطر مرور آثار وی در جشنواره، برنامه بعدی بود. همچنین جوایز بخش آسیفا، ایسفا، یونیسف، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و هنر و تجربه اعلام شد. سپس رضا یزدانی به اجرای قطعاتی از موسیقی پاپ پرداخت. یکی از بخش‌های مهم این مراسم بزرگداشت مهوش شیخ‌الاسلامی مستندساز پیشکسوت بود.

در بخش دیگر، جوایز بخش مسابقه بین‌الملل اعلام شد و در ادامه گروه یزدانی قطعاتی دیگر را اجرا کردند. در بخش نهایی نیز برگزیدگان بخش‌ مسابقه ملی معرفی شدند.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۳ آبان‌ماه در پردیس سینماگالری ملت برگزار و شب جمعه در سالن‌همایش‌های برج میلاد به کار خود خاتمه داد.
@nasrodinmolla