بعدی
like

قاچاق فیلم؛امان از دست خودی ها!

‏. ‏(‏۹-‏مهر-‏۱۳۹۸)

جناب منوچهر هادی،شما هم سعی نکن با داد و بیداد کار خود را پیش ببری و بعضی از حقایق را پشت هیاهو پنهان سازی!پیش از اینکه شما یقه درانی کنید و نفس کش بطلبید،بنده سال گذشته فیلم های قاچاق «رحمان ۱۴۰۰» را در پیاده روی میدان تجریش دیدم!

آرت کافه:انتقادات تند منوچهر هادی از حسین انتظامی به دنبال قاچاق «رحمان ۱۴۰۰»: شما را نمی بخشم.


یادداشت منوچهر هادی حسین انتظامی    رحمان ۱۴۰۰  سازمان سینمایی قاچاق ملانصرالدین

ملانصرالدین:جناب منوچهر خان،ببخشی یا نبخشی به جایی بر نمی خورد.همین که در بلبشوی سینمای ایران تو را کارگردان خطاب می کنند،هزاران سجده شکر به جای آور و سر بر زمین ارادت بسای!
قاچاق هر کالایی امری است زشت و اگر کالا فرهنگی باشد زشت تر.بی تدبیری سازمان سینمایی وزارت ارشاد در قضیه فیلم «رحمان ۱۴۰۰» بر کسی پوشیده نبوده و نیست.گریبان دری شما هم کار به جایی نخواهد برد.
سال ۱۳۸۳ توسط یک تهیه کننده موضوع قاچاق فیلم مطرح شد و او به نیروی انتظامی شکایت برد.در نهایت معلوم شد کار خودی هاست و قضیه ماست مالی شد.بعد از آن هم تهیه کنندگان دیگری به مراجع قضایی شکایت بردند که باز قضیه اول تکرار شد.ستاد صیانتی هم برای مبارزه با قاچاق فیلم تشکیل شد که کارشان فقط جلسه گذاشتن و در بوق و کرنا کردن بود و هست.تنها کار این ستاد نابود کردن زندگی افرادی بود که در پیاده روی خیابان ها فیلم فروشی می کردند!حتی یک مورد هم دیده نشد و نمی شود که این ستاد صیانت فرد گردن کلفت یا نفر اول و دوم این جرم را دستگیر و یا حتی معرفی کند،دلیل آن هم کاملا مشخص است،زیرا غیر از خودی ها کس دیگری نمی تواند فیلم را با این کیفیت راهی معابر کند!
آنانی که دسترسی به نسخه اصلی فیلم دارند بسیار محدود هستند و می شود به راحتی شناسایی کرد.مطمئنا تدوینگر فیلم هرگز پا روی تعهدات خود نگذاشته و از طرفی نیز جرات ندارد دست به چنین کاری بزند،زیرا متهم ردیف اول می شود!
رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد و مدیران زیر دست، اگر توان بلند شدن از روی صندلی های نرم خویش را داشته باشند و آستین های همت را واقعا بالا بزنند،به راحتی می توانند قاچاقچی اصلی را شناسایی و به مردم و محاکم معرفی کنند،اما نه توان برخاستن از جای نرم شان را دارند و نه قدرت رودررویی با باندهای سنگین و رنگین سینما.برای همین ترجیح می دهند در اتاق خویش بمانند و همواره ناظری بی منظور باشند،کاری به کار کسی ندارند،دوست هم ندارند کسی کاری به کارشان داشته باشد!
ستاد صیانت از کالاهای فرهنگی و مبارزه با فیلم قاچاق نیز،اساسا برای این تشکیل شده است که کاری نکند.نهایت کارشان شرکت در مراسم غلتک رانی روی سرمایه اندک دستفروش هاست!
جناب منوچهر هادی،شما هم سعی نکن با داد و بیداد کار خود را پیش ببری و بعضی از حقایق را پشت هیاهو پنهان سازی!پیش از اینکه شما یقه درانی کنید و نفس کش بطلبید،بنده سال گذشته فیلم های قاچاق «رحمان ۱۴۰۰» را در پیاده روی میدان تجریش دیدم!
بنده تا کنون باور نکرده و نمی کنم که فرد دیگری،به غیر از کسانی که به نسخه اصلی فیلم دسترسی دارند بتواند کپی های با کیفیت را در بسته بندی های شیک به دست دوره گردها برساند.جناب هادی،شما نیز بهتر است بیش از این پیگیر نباشید!
@nasrodinmolla