بعدی
like
محمداسماعیل سعیدی:

رسانه ملی دچار بازی‌های سیاسی شده است

‏. ‏(‏۱۷-‏آبان-‏۱۳۹۷)

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌هایش تحت تاثیر قرار دهد، چه برسد به مخاطب خارجی ، گفت: هزینه بالای پرسنل رسانه ملی بر تولید آثار کیفی تاثیر چشمگیری گذاشته است.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه رسانه ملی در محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی خود به دغدغه‌های مردم توجه نمی‌کند، عنوان کرد: مسوولان هنوز به این باور که صدا و سیما دانشگاه و رسانه‌ای ملی و حتی فراملی است نرسیده‌اند ،هرچند با توجه به دین و زبان مشترک ایران با کشورهای اطراف، فارسی‌زبان‌ها، عرب‌ها و قومیت‌های مختلف در تمامی منطقه خاورمیانه که شامل چندین کشور مستقل می‌شوند می‌توانند مخاطب تلویزیون ایران باشند ،اما اکنون این گونه نیست.


رادیوتلویزیون کمیسیون فرهنگی مجلس محمداسماعیل سعیدی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌های خود را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطب خارجی و مشخصا مخاطب ایرانی می‌سازند و این مسئله شامل فیلم‌های هالیوودی نیز می‌شود، اما صدا و سیمای ایران حتی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌ها و برنامه‌هایش تحت تاثیر قرار دهد، چراکه محتوا و ظاهر این برنامه‌ها با زندگی واقعی مردم و آنچه در جامعه با آن درگیر هستند تفاوت بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که قوای دیگر در مدیریت رسانه ملی صرفا ناظر هستند سازمان دچار بازی‌های سیاسی شده است و این مسئله بودجه آن را نیز تحت‌شعاع قرار داده، افزود: همچنین صدا و سیما به دلیل حجم بالای پرسنل دچار یک از هم‌گسختگی شده ،لذا باید در ساختار و نیروی انسانی خود تجدیدنظر کند تا بتواند با کاهش هزینه‌ها برنامه‌های کیفی‌تری تولید کند چراکه امروز هزینه پرسنل بودجه را برای تولید آثار کیفی کاهش چشمگیری داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عدم داشتن خلاقیت و فاصله نویسندگان و کارگردانان با بطن جامعه را یکی دیگر از علل دوری محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی با دغدغه‌های مردم دانست و گفت: رسانه ملی باید ذائقه جوان و نسل امروز را درک کنند و مانند شبکه‌های خارجی به مسئله مهمی همچون ذائقه‌سازی ورود کند، چراکه آنها توانستند ذائقه مخاطب ایرانی را تشخیص و سپس تغییر دهند!