بعدی
like

سینماتک پانتئون با یاد لوون هفتوان افتتاح شد

‏. ‏(‏۲۰-‏دی-‏۱۳۹۷)

اولین سلسله نشست‌های سینماتک پانتئون در خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی با نمایش و تحلیل و بررسی فیلم «پرویز» ساخته‌ مجید برزگر و با یادی از لوون هفتوان آغاز شد.

به گزارش آرت کافه ؛سینماتک پانتئون مجموعه‌ای غیرانتفاعی است که با همت چند تن از علاقه مندان و دست‌اندرکاران و پژوهشگران سینما راه‌اندازی شده است.


سینما سینماتک پانتئون خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی  فیلم  پرویز   مجید برزگر  لوون هفتوان

این سینماتک با هدف رشد و ارتقای نگاه مخاطبان جدی سینما با دستمایه قرار دادن آثار معاصر سینمای ایران و جهان با نگاهی بینارشته‌ای به سینما سعی در ایجاد گفتمانی متفاوت در وضعیت معاصر نقد و تحلیل فیلم در ایران دارد. زینب لک و محمدحسین میربابا دبیران سینماتک پانتئون و مجید باقرزاده مدیر اجرایی و فرهنگی آن اقدام به راه‌اندازی این مجموعه کردند که در قدم اول با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی اکران و تحلیل فیلم «پرویز» را دربرداشت. در این پنل محمدحسین میربابا فیلمساز، نویسنده و پژوهشگر سینما همراه با دکتر آرش حیدری جامعه‌شناس و مترجم به‌عنوان سخنران به تحلیل و بررسی فیلم «پرویز» پرداختند.مجید برزگر کارگردان اثر نیز در پنل حضور داشت و بعد از سخنرانی‌ها به گفت وگو با مخاطبان پرداخت.


سینما سینماتک پانتئون خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی  فیلم  پرویز   مجید برزگر  لوون هفتوان

پنل با عنوان «پرویز قواره ای خارج از قاعده» و با قرائت مانیفست سینماتک پانتئون توسط زینب لک آغاز شد. سپس با یادی از زنده‌یاد لوون هفتوان و خوانش متنی برای لوون توسط پوریا نوری عکاس سینما و کلیپی از آخرین عکس‌های لوون هفتوان که توسط پوریا نوری به ثبت رسیده است به نمایش درآمد.