بعدی
like

محبوبه فیاض (خاله صدف) سفیر اوتیسم در گیلان شد

‏. ‏(‏۲۸-‏دی-‏۱۳۹۷)

محبوبه فیاض مجری جوان صداوسیمای گیلان و آموزشگاه سینمایی هفت به عنوان سفیر اوتیسم در گیلان انتخاب شد

به گزارش آرت کافه، جشن بزرگ همراهی با همت موسسه خیریه حامیان اوتیسم گیلان و گروه نیکوکاری پردیس مهر با اجرای نمایش توسط علی فروتن و حمید گلی(عموهای فیتیله ای) و مجری گری محبوبه فیاض (خاله صدف) در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار و در این جشن محبوبه فیاض مجری تلویزیون گیلان به عنوان سفیر اوتیسم در گیلان انتخاب شد.


رادیو تلویزیون علی فروتن   حمید گلی عموهای فیتیله ای  محبوبه فیاض  خاله صدف   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان رشت اوتیسم

فیاض از مجریان کودک صداو سیمای گیلان است که سابقه اجرای برنامه تلویزیونی و تدوین گزارش در مورد کودکاناوتیسم را نیز در کارنامه دارد‌.

موسسه خیریه حامیان اوتیسم گیلان سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین موسسه حامی اوتیسم در استان گیلان و شهر رشت زیر نظر سازمان بهزیستی و توسط عده ای چند از خانواده های اوتیسم و عزیزانی که راه کمک به اوتیسم را به عنوان بهترین راه زندگی شان برگزیده بودند با هدف حمایت همه جانبه از این کودکان و خانواده های شان و همچنین آگاه سازی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، افتتاح و با شور و شوق خدمت در این عرصه پر فراز و نشیب شروع به کار کرد.
در حال حاضر این موسسه بیش از ۲۰۰ خانواده اوتیسم در سطح استان را تحت پوشش خود قرار داده و با ارائه خدمات حمایتی توانسته است گوشه ای از آلام و سختی های این عزیزان بکاهد.

برگزاری کلاس های آموزشی، توانبخشی و ورزشی در ۱۸ رشته به صورت رایگان و یا بسیار کم هزینه، پیگیری کشوری بیمه پایه کودکان اوتیسم در مجلس شورای اسلامی و بیماری خاص شناخته شدن این فرشتگان و گرفتن بودجه یک میلیون تومانی برای توانبخشی هر یک از کودکان اتیسم از وزارت بهداشت که بزودی اجرایی می شود، ارائه خدمات مشاوره ای و برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آگاه سازی خانواده های محترم و عموم جامعه و بسیاری از خدمات دیگر که با ارائه آنها توانسته است اندکی از مشکلات این خانواده های صبور و نمونه را کاهش دهد.

زمینی با مساحت ۳۶۰ مترمربع در منطقه یخسازی توسط دکتر رهبران برای ساخت یک مجموعه بزرگ با امکانات عالی به این موسسه اهدا شده که از خیرین محترم برای کمک و حمایت دعوت می شود.
گزارش:اکبر حیدر پور